۰ نفر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
تنها ماندن آمریکا، بزرگترین پیروزی ایران

صادق چهرقانی

پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ با همراهی و اتحاد مردم، باعث دولت آمریکا، به دشمنی آشکار با ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی به عنوان حکومت برآمده از خواست این مردم غیرتمند و آزادی خواه، بپردازد.
همانطور که دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سخنان خود پس از خروج آمریکا از برجام اشاره کرد، تاریخ ۴۰ساله انقلاب اسلامی ایران، به خوبی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها نسبت به ملت ایران همواره رفتارهای خصمانه‌ای داشتند؛ حمایت آمریکا از صدام در ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران، سرنگونی هواپیمای مسافربری و کشتن انسان‌های بیگناه توسط ناو آمریکایی و ...، از جمله دشمنی های آشکار این دولت مستکبر و زیاده خواه با مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی است.

همچنین سالیان سال شاهد تحریم های ناجوانمردانه آمریکا علیه ملت ایران بودیم؛ تحریم هایی از جمله، تحریم داروهای پزشکی که مورد استفاده مردم قرار می گیرد و ربطی هم به حکومت و سیاست ندارد؛ اگرچه ندانم کاری و هوچی گری رئیس دولت سابق ایران در عرصه بین المللی، این فرصت طلایی را به آمریکا به عنوان دشمن شماره یک مردم ایران داد تا با استناد به سخنان و رفتار محمود احمدی نژاد در جایگاه ریاست جمهوری ایران، یک اجماع جهانی وحشتناک را علیه ملت ایران ایجاد کند؛ به گونه ای که تصور می شد آمریکا و تمام دنیا در یک طرف و ایران در طرف دیگر قرار دارد.

با روی کار آمدن دکتر حسن روحانی در جایگاه ریاست جمهوری ایران، اما شرایط تغییر کرد؛ مهمترین تلاش دولت یازدهم با مأموریت ویژه دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، برای حل مسئله هسته‌ای آغاز شد تا جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۱+۵ به یک توافق برد-برد برسد؛ تلاشی که حاصل آن برجام یا همان برنامه جامع اقدام مشترک بود.

آمریکا اما با دستور رئیس‌جمهور خاص‌الاحوال خود، دونالد ترامپ، از برجام که یک توافق بین المللی است، خارج شد؛ تصمیمی که اگرچه مورد پسند اسرائیل غاصب و برخی دلواپسان نادان داخل کشورمان قرار گرفت و از این اتفاق ابراز خوشحالی کردند، اما ۵ قدرت بزرگ جهان -فرانسه، آلمان، انگلیس، چین و روسیه-، آن را نپذیرفتند و حتی از اقدام آمریکا ابراز تأسف کردند. این یعنی آمریکا، دیگر همانند سابق و دوره احمدی نژاد، همراهی ۵ قدرت بزرگ دنیا، برای اعمال تحریم علیه ملت ایران را ندارد؛ و این یعنی تنهایی آمریکا و این دقیقا همان پیروزی بزرگ ایران اسلامی است.

نظام جمهوری اسلامی ایران، توانست با یک دولت عاقل که رئیس جمهورش حسن روحانی و وزیر خارجه اش محمدجواد ظریف باشد، آمریکا که دشمنی اش با ملت ایران همواره وجود داشته است را تنها و منزوی کند؛ به گونه ای که بر خلاف خواست آمریکا، ۵ قدرت بزرگ جهانی اعلام کردند که همچنان به توافق هسته‌ای با ایران و معاهده برجام پایبند می مانند.
دشمنی آمریکا با ملت ایران همواره وجود داشته است، اما همین که این دشمن، با خروج از توافق با ایران، تنهایی خود را در میان قدرت های بزرگ دنیا می بیند، برای ملت ایران یک پیروزی شیرین است؛ پیروزی «تنهایی دشمن».

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775776

برچسب‌ها