۰ نفر
۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸

دلیل اینکه اکثر مواقع به گذراندن وقت در خانه بیشتر تمایل داریم، این است که با وسایلی که به آن‌ها عشق می‌ورزیم، احاطه می‌شویم. لوازم کوچک و بزرگ اعم از تزئینی و غیرتزئینی که با وسواس زیادی خریداری شده است و همین موضوع سبب رابطه‌ای ناخودآگاه میان ما و این وسایل می‌شود.

 «بوفه» در خانه‌ها مانند پناهگاهی برای لوازم دکوری و تزئینی عمل می‌کند که مکان امنی است برای خودنمایی انواع و اقسام کریستال‌ها، عتیقه‌جات، ظروف گران قیمت و ... با این حال نباید گمان کرد خرید بوفه تنها به این دلیل آمار بالایی را به خود اختصاص داده است، این روزها به دلایلی از قبیل کوچک شدن خانه‌ها، بسیاری از انسان‌ها از بوفه‌ها در جهت نگه‌داری کتاب، کفش، لوازم ضروری و ظروف دم دستی استفاده می‌کنند.

بوفه‌ها در انواع مختلفی در بازار موجود است که انتخاب مدل مناسب بستگی به دکوراسیون خانه دارد. اگر فضای خانه مدرن باشد، بهتر است به سراغ مدل‌های مدرن رفت و برعکس چنانچه فضای خانه رنگ و بوی سنتی یا سلطنتی داشته باشد، باید به گزینه‌های کلاسیک و قاجاری رجوع کرد.

از بوفه‌های مدرن شروع می‌کنیم. از آنجایی که آپارتمان‌های امروزی نقلی و کوچک شده‌اند، کمتر کسی برای خانه‌اش سبک سنتی و قدیمی استفاده می‌کند. بوفه‌های مدرن هم به تبع این تغییر دکوراسیون، اشکالی جدید و حتی عجیب‌ دارند که خبری از قفسه‌های مستطیل شکل در آن‌ها نیست. می‌توانید بسیاری از این مدل‌ها را در قسمت خرید بوفه سایت دیوار ببینید. این بوفه‌ها نیز عمدتا از چوب خالص ساخته شده‌اند و به همین دلیل قیمت چندان بالایی ندارند. مثلا در سایت دیوار یک بوفه چوبی طرح مدرن دارای سه طبقه شیشه‌ای با ضخامت بالا و چراغ هالوژن جهت نورپردازی طبقات به قیمت 400 هزار تومان به فروش می‌رسد. البته همین بوفه در چنین مدلی در دیگر فروشگاه‌های اینترنتی 600 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین چنانچه به دنبال بوفه‌ای مدرن با قیمت پایین‌تر هستید، یک بوفه مدل چنگ 4 طبقه‌ای به همراه پشت آینه 180 هزار تومان به حراج گذاشته شده است. فروشنده در آگهی فروش قید کرده به دلیل مهاجرت قصد فروش این بوفه را دارد.

بوفه‌های کوتاه در یکی دو سال اخیر، توانستند خودی در بازار خرید و فروش بوفه نشان دهند؛ دلیل آن هم فضای کمی است که این بوفه‌ها اشغال می‌کنند. از سوی دیگر، عده‌ای ترجیح می‌دهند بوفه‌ای جمع و جور و خلوت داشته باشند. این مدل بوفه هنوز در مغازه‌های ویترین فروشی چندان مرسوم نیست، با این حال خرید بوفه کوتاه در سایت دیوار چندین آگهی را به خود اختصاص داده است. مثلا چند بوفه سفید، سیاه و قهوه با اندازه 130 و 160 سانتی متری در این سایت 230 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین یک بوفه کوتاه کارکرده در حد نو 50 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

در آخر، به بوفه‌های فانتزی می‌پردازیم، وسیله‌ای که می‌تواند به تنهایی تاثیر چشم‌گیری در دکوراسیون خانه داشته باشد؛ آن هم به دلیل تنوع در شکل و رنگ. اگر به دنبال خرید بوفه فانتزی هستید، در سایت دیوار چند آگهی از آن موجود است.  یک بوفه فانتزی سفید رنگ با قفسه‌هایی به شکل دایره با کارکرد یک سال در این فروشگاه اینترنتی به قیمت 100 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین در آگهی دیگری، بوفه‌ای فانتزی تمام ام دی اف 180 هزار تومان به حراج گذاشته شده است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793065