آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی، مرجع تقلید شیعه که روز گذشته با پاسخ به یک استفتاء در مورد حضور زنان در ورزشگاه‌ها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، امروز با بیانیه‌ای که تجمع پنج‌شنبه گذشته قم را «فاجعه فیضیه» خوانده‌بود به تیتر رسانه‌ها بازگشت. با این حال برخورد با آیت‌الله مکارم‌شیرازی گویا در برخی رسانه‌ها سلیقه‌ای بود که ترجیح دادند خبری از بیاینه این مرجع تقلید شیعه در صفحات‌شان نباشد.

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی، مرجع تقلید شیعه صبح امروز بیانیه‌ای در مورد تجمع روز پنج‌شنبه قم منتشر کرد که هر کدام از رسانه‌ها با نگاه خطی و جریانی خود به آن پرداخته یا حتی از کنار آن عبور کرده و این بیانیه را نادیده گرفتند. متن کامل این بیانیه را می‌توانید با عنوان «انتقاد شدید آیت‌الله مکارم‌شیرازی در مورد تجمع قم» در خبرآنلاین بخوانید.

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید شیعه هم در واکنش به این تجمع گفت: بخشی از سخنان سخنران و بعضی از شعارها نادرست و موجب تاسف بود و اجازه نخواهیم داد کسی خدمات مراجع و علما بزرگ و حوزه علمیه را زیر سوال ببرد. (واکنش آیت‌الله نوری‌همدانی به حادثه فیضیه) 

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بیانیه آیت‌الله مکارم شیرازی را با تیتری از سخنان این مرجع تقلید منتشر کرد. ایسنا نوشت:‌ «آیت‌الله مکارم شیرازی: اتفاقات رخ داده در تجمع فیضیه قم یک فاجعه بود» 


خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری کار ایران (ایلنا)‌ نیز همین بیاینه را عینا منتشر کرد. این خبرگزاری در تیتر به موضوع تهدید رئیس‌جمهوری به مرگ در تجمع روز پنجشنبه طلاب توجه بیشتری نشان داد همچنین در بخش دیگری از تیتر این مطلب جمله آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را منتشر کرد و نوشت: مسئولان سپاه بگویند سپاهیان با اجازه چه کسی در این برنامه شرکت داشتند. 

خبرگزاری ایلنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) هم متن بیانیه را منتشر کرد و در تیتر بیش از هر چیز به تهدید رئیس‌جمهوری به مرگ اشاره کرد. ایرنا تیتر زد «انتقاد آیت الله مکارم از تضعیف مرجعیت و تهدید رئیس جمهوری»  این خبرگزاری در شعبه قم نیز مصاحبه‌ای با یک روحانی در مورد این بیانیه منتشر کرد.

خبرگزاری ایرنا

پایگاه‌های اطلاع‌رسانی همچون انتخاب، نامه‌نیوز، اعتمادآنلاین، جماران،‌عصر ایران  نیز این خبر را بازنشر کرده  و اغلب از تیترهایی شبیه به انتقاد آیت‌الله مکارم از ماجرای فیضیه قم ، تهدید رئیس‌جمهوری به مرگ و پاسخگویی مسئولان سپاه پاسداران در مورد چرایی حضور برخی از اعضای این نهاد نظامی در میان تجمع‌کنندگان قم استفاده کردند.

بیانیه آیت‌الله مکارم شیرازی برای کدام رسانه‌ها مهم نبود؟
با این حال رسانه‌هایی که همواره خبرهای مربوط به آیت‌الله مکارم‌شیرازی را بازنشر می‌دادند این بار توجه چندانی به بیانیه این مرجع تقلید نداشتند. برای نمونه خبرگزاری مهر آخرین خبری که از آیت‌الله مکارم‌شیرازی منتشر کرده‌است به ۲۸ مرداد باز می‌گردد که این مرجع تقلید در دیدار با اعضای ستاد بازسازی واقعه  غدیر کشور تاکید کرده «نباید بگذاریم غدیر موجب اختلاف شود» با این حال خبری از بیانیه آیت‌الله مکارم‌شیرازی در مورد قم در صفحه سیاسی مهر نیست. 

خبرگزاری مهر

این اتفاق در خبرگزاری تسنیم هم تکرار شده و این خبرگزاری تمایلی به انتشار بیانیه آيت‌الله مکارم شیرازی نداشته‌است چرا که آخرین تیتری که از این مرجع تقلید در خبرگزاری تسنیم به چشم می‌خورد همان دیدار با ستاد غدیر و هشدار او در مورد اختلاف‌افکنی است. 

خبرگزاری تسنیم

آخرین مطلبی که از آیت‌الله مکارم شیرازی در فارس منتشر شده همچون مهر و تسنیم مربوط به دیدار روز ۲۸ مرداد این مرجع تقلید شیعه‌است.  این در حالی است که خبرگزاری فارس دست کم پیش از این بیانیه اخبار مربوط به تجمع قم را پوشش داده و حتی فارس استان قم در گفت و گویی بافرمانده تیپ امام جعفر (ع) به توضیح در مورد جزییات پلاکاردها پرداخته‌بود. حسین طیبی در این گفت و گو تاکید داشته‌ که تجمع کاملا خودجوش بوده‌است.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    97 5
    بازم نیروهای خودجوش
  • عباس A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    7 5
    اون وقت شما نظرشون در مورد حضور زنان در ورزشگاه رو پوشش دادی که الان توقع داری اون خبری که تو دوست داری رو بقیه پوشش بدن. میگن اول یه سوزن به خودت بزن بعد یه جوال دوز به دیگران