ایسنا نوشت: رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از حضور پلیس در محل‌های خرید و فروش سکه و ارز خبر داد و هشدارهایی را به خریداران و فروشندگان سکه و ارز ارائه کرد.

سرهنگ کیوان ظهیری، با اشاره به تراکم حضور برخی شهروندان در مناطقی چون میدان فرودسی، سبزه میدان، خیابان منوچهری، خیابان فرودسی و ... که برای خرید و فروش ارز به این مناطق رفته اند، گفت: در این روزها شاهد حضور چشمگیر شهروندان در مراکز خرید طلا و ارز هستیم و در همین راستا نیز ماموران پلیس در این مناطق و معابر مستقر بوده و گروهی دیگر نیز اقدام به گشت زنی می کنند.

وی با بیان اینکه حضور شهروندان در این مناطق سبب افزایش حضور سودجویان به ویژه کیف قاپان و جیب برها می شود، گفت: در همین راستا لازم است شهروندان یکسری اقدامات پیشگیرانه را در دستورکار خود قراردهند، نخست اینکه از حمل مبالغ زیاد ارز و پول رایج کشورمان در جیب، کیف، پاکت و ... خودداری کنند و تا حد امکان معاملات خود را با کارت بانکی انجام دهند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: شهروندان باید مراقب جیب ها و کیف پول و کیف دستی خود باشند و هنگام حضور در این مراکز حتما با هوشیاری وارد معامله شوند.

ظهیری با بیان اینکه یکی از تکنیک های جیب برها پرت کردن حواس مالباخته است، گفت: افراد سودجو با شناسایی خریداران و فروشندگان سکه و ارز آنان را تحت نظر قرار داده و در فرصتی مناسب یکی از همدستانشان در محلی خلوت اقدام به پرت کردن حواس مالباخته کرده و نفر دوم نیز اقدام به سرقت می‌کند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تاکید بر اینکه خرید و فروش ارز و سکه باید در مراکز و صرافی‌های مجاز انجام شود، اظهارکرد: به هیچ عنوان خرید از دستفروش‌ها و دلال‌ها توصیه نمی‌شود و حتی ممکن است ارزهای جعلی به شهروندان داده شود.

وی نسبت به خرید با کارت بانکی و استفاده از دستگاه های کارتخوان نیز تصریح کرد: خریداران توجه داشته باشند که از اعلام رمز عابربانک خود با صدای بلند خودداری کنند، از طرفی دیگر نیز از دستفروشان و دلالان خرید نکنند چرا که گاهی دستگاه کارتخوان سیار همراه این افراد به شیوه اسکیمر اقدام به کپی و سرقت اطلاعات حساب بانکی شهروندان می‌کند.

 

 

 

۴۵۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =