فارس نوشت: رئیس پلیس راهور ناجا گفت:‌8 درصد جان باختگان حوادث رانندگی کودکان هستند و بر این اساس در صددیم تا استفاده از صندلی کودک در خودروها اجباری شود.

دومین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی کشور صبح امروز در سالن الغدیر دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد.

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اقدامات برای ارتقاء فرهنگ ترافیک در پیشگیری از حوادث جاده‌ای پویش‌های مردمی است؛ و در صدد هستیم برای آگاه سازی و از بین بردن زمینه‌های پرخطر ترافیک از این پویش بهره ببریم.
رئیس پلیس راهور ناجا به آمار جان باختگان و مصدومان حوادث رانندگی پرداخت و گفت: بنا بر آمار پزشکی قانونی از سال 1384 تا کنون 4 میلیون و 300 هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته و مجروح شدند که در این بین 277 هزار نفر جان باخته‌اند؛ آمار کشته‌ها در سال گذشته به 16 هزار و 201 نفر رسید.

تصادف
این مقام ارشد راهور ناجا به کودکان اشاره و اعلام کرد: یک از قشرها که بیشترین صدمه در تصادفات رانندگی را می‌بینند، کودکان و طبق آمار 8 درصد جان باختگان کودکان هستند؛ یکی از موضوعات مهمی که با هماهنگی دستگاه‌ها در صدد پیگیری آن هستیم آن است که استفاده از صندلی کودک اجباری شود؛ از خودروسازان نیز درخواست کرده‌ایم که جایی برای صندلی کودک تعبیه کنند.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص نقش اتوبوس‌ها و کامیون‌ها در تصادفات،‌گفت: امروز بیشترین جابجایی‌ها توسط خودروهای شخصی انجام شده و می‌توان گفت بیشترین نقش را سواری‌ها در تردد در جاده‌ها دارند و سهم کامیون و اتوبوس به نسبت فراوانی سواری و خودروهای شخصی کمتر است.
سردار مهری به وجود 3هزار و 400 نقطه حادثه خیز در جاده‌ها پرداخت و افزود:‌حدود 2 هزار نقطه حادثه خیز در اطراف شهرهاست.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =