مهر نوشت: سلاح هوماک آر ۱۰۱ اولین سلاح ساچمه زنی ایرانی است که صرفاً برای ماده تیراندازی تراپ المپیک طراحی و تولید شده است.

سلاح «هوماک آر ۱۰۱» نخستین سلاح ورزشی ایرانی در حاشیه هفدهمین نمایشگاه (ایپاس ۲۰۱۸) رونمایی شد. این سلاح که توسط کارشناسان زبده صنایع دفاع ساخته شده در چهارمین دوره مسابقات تیراندازی آزاد تراپ کشوری مرداد ماه ۹۷ توسط ۴ نفر از تیراندازان با سابقه این رشته استفاده شده و مقام های اول سوم و پنجم را از آن خود کرده است. در این مسابقات غالباً شرکت‌کنندگان از برندهای معتبر اروپایی استفاده می کردند این سلاح به طور رسمی در نمایشگاه ایپاس ۲۰۱۸ رونمایی و برای جامعه ورزش تیراندازی معرفی شد.

تولید این سلاح با هدف ترویج ورزش تیراندازی و رفع نیاز واردات در سال حمایت از کالای ایرانی انجام شده و می‌تواند به لحاظ کیفیت رقیب نمونه‌های خارجی باشد و با قیمت رقابتی خود از خروج ارز در این حوزه جلوگیری می نماید.

در نظر است این سلاح با قیمت حدود ۶ میلیون و پانصد هزار تومان عرضه گردد که با اختلاف قیمت زیاد با نمونه‌های خارجی امکان شروع این ورزش را برای طیف وسیعی از جوانان تسهیل می‌کند لوله این سلاح دارای چوک ثابت ۱۵ سانتی است که کاملا منحصر به فرد بوده و به روش کوبش سرد تولید می شود که عمر و دقت سلاح را بالا می برد.سلاح دارای قنداق قابل تنظیم بوده ، وزن لوله ۱۵۵۰ گرم و وزن سلاح ۳۹۰۰ گرم است . این سلاح در آذر ماه ۹۷ به بازار عرضه خواهد شد.

سلاح «هوماک آر ۱۰۱»

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =