باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: جانشین رئیس پلیس بین الملل ناجا از دستگیری و استرداد مدیر عامل متواری سکه ثامن به کشور خبر داد.

سردار کاظم مجتبایی جانشین رئیس پلیس بین الملل ناجا اظهار کرد: با تلاش گسترده پلیس و همکاری دستگاه قضا، متهم متواری شرکت تجارت الکترونیکی ثامن معروف به سکه ثامن که قریب به ۲۰ روز از کشور متواری شده بود، شناسایی، دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

وی افزود: نامبرده در سال ۹۵، مجوز‌های لازم را برای تشکیل و فعالیت شرکت تجارت الکترونیکی ثامن معروف به سکه ثامن از سازمان‌های مربوطه دریافت کرده بود، اما متأسفانه در مسیر انجام فعالیت دچار انحراف می‌شود.

جانشین رئیس پلیس بین الملل ناجا ادامه داد: متهم با بیش از هزار نفر معامله، مبادله و خرید و فروش طلا و سکه داشت و با توجه به نوساناتی که در موضوع ارزش سکه صورت گرفت، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و از کشور متواری شد.

این مقام عالی انتظامی عنوان کرد: با تلاش صورت گرفته نیرو‌های پلیس به ویژه با حمایت و پشتیبانی خوب پلیس فتا در حوزه سایبری و اقدامات پلیس اطلاعات و امنیت و با محوریت پلیس بین الملل ناجا، محل اختفای وی در خارج از کشور شناسایی و نامبرده دستگیر و با تشریفات و مناسبات قانونی به کشور بازگردانده شد.

سردار مجتبایی تأکید کرد: آنچه برای نیروی انتظامی مهم است امنیت جامع و فراگیر در سطح کشور است و پلیس بین الملل برای استرداد مجرمان فراری تلاش ویژه‌ای دارد و دستگیری این فرد بیانگر اقدام مشترک و نمونه‌ای از وحدت عمل، انسجام و همکاری پلیس و دستگاه قضا است.

این مقام عالی انتظامی در پاسخ به این سوال که آیا نامبرده در این اقدام مجرمانه و کلاهبردارانه همدست دیگری داشته یا خیر؟ تصریح کرد: البته این متهم فراری در اقدام کلاهبردارانه تنها نیست و تعدادی از بستگان نزدیک و دوستان وی در این موضوع همراهی اش کردند که تعدادی شناسایی و دستگیر شدند و دستگیری دیگر همدستان وی به جد در دستور کار پلیس است.

جانشین رئیس پلیس بین الملل ناجا افزود: این متهم به دو کشور عازم و متواری شده بود، استرداد وی از کشور‌های مذکور بیانگر اوج تسلط و اشرافیت پلیس در تعقیب نامبرده است. پلیس با کنترل و رصد فضای سایبری و با اقدامات اطلاعاتی توانست این متهم فراری را به کشور بازگرداند.

وی تصریح کرد: بلافاصله پس از شناسایی نامبرده، افسر رابط پلیس اینترپل در کشور مذکور متهم فراری را بدرقه و پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران، فرد تحویل پلیس بین الملل ناجا شد.

سردار مجتبایی گفت: متهم فراری پس از تحویل برای انجام اقدامات دیگر تحویل پلیس فتا و مقامات قضائی شد.

 

 

 

۴۵۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =