ایلنا نوشت: فرمانده ناجا از احضار برخی سلبریتی‌ها به پلیس آگاهی به دستور مقام قضایی خبرداد.

سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران در خصوص کمک‌هایی که از سوی سلبریتی‌ها به زلزله زدگان کرمانشاه شده بود، گفت: دستگاه قضایی تعدادی از این افراد را به ما معرفی کرد و دستور داد تعدادی از این افراد باید بیایند و اطلاعات را کامل کنند اما بعضاً به صورت دعوت بوده و صرفاً همه افراد احضار نشده‌اند.

وی افزود: این افراد جهت تکمیل اطلاعات مراجعه کردند اطلاعاتی از آنها گرفته شد ما تحویل دستگاه قضایی دادیم. اما تصمیم‌گیری در خصوص این موضوع در آینده باید تصمیم‌گیری شود و اینکه چه برخوردی با این افراد در صورت تخلف صورت بگیرد به عهده دستگاه قضایی است.

سردار اشتری در حوزه پهپادها و تجهیزاتی که تحویل ناجا شده است، گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین وزیر دفاع و فرمانده ناجا امضا شد که طی این تفاهمنامه تصمیم گرفته شد در سال ۹۷ تجهیزات مورد نیاز نیروی انتظامی تحویل داده شود. البته این لازم بود که در برنامه ما اعتبارات لازم برای آن تدارک دیده شود بخشی از آن اعتبارات به ما سپرده شد و ما هم آن را به وزارت دفاع منعکس کردیم. خوشبختانه وزیر دفاع و همکاران ایشان با توصیه‌هایی که به نیروهای مسلح کردند همکاری خوبی را با ما داشتند. آنها نسبت به اعتباری که ما در اختیار آنها قرار داده بودیم ۶ فروند بالگرد به ناوگان هوایی ما اضافه شد که البته ۴ بالگرد از آنها جدید است. ۱۲ فروند پهپاد از نوع جدید در اختیار نیروهای انتظامی قرار گرفت. این پهپادها در مرز هم توانایی استفاده دارند برای شناسایی اشرار قاچاقچیان و افرادی که ورود غیرمجاز دارند در جاده‌ها و راه‌ها هم برای کنترل ترافیک می‌تواند قابل استفاده باشد.

وی افزود: امکانات دیگری هم که نیاز داشتیم اضافه شد و ادامه پیدا خواهد کرد تحولی هم که مادر زیرساخت‌ها ایجاد کردیم و سامانه‌های گوناگونی راه‌اندازی کردیم و امیدواریم نتیجه آن برای امنیت و آرامش مردم ایران مفید باشد.

فرمانده ناجا تاکید کرد: در مورد اربعین هم از پهپادها استفاده می‌کنیم در واقع هر جایی که نیاز به اطلاعاتی باشد پهپادها قابل استفاده هستند.

وی در خصوص سامانه‌ای که امروز راه‌اندازی شد، گفت: مونیتورینگ این سامانه در داخل تهران وجود دارد اما اطلاعاتی که درون آن وجود دارد هم مختص به تهران است و هم اطلاعات کشوری در آن وجود دارد.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =