ایلنا نوشت: رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه به دلیل افزایش قیمت موبایل، موبایل‌قاپی در ماه‌های اخیر افزایش داشته است، گفت: به صاحبان خودروهایی که با دور دور کردن در خیابان‌های اقدام به ایجاد مزاحمت برای نوامیس می‌کنند اخطار می‌دهیم که با آنها به شدت برخورد خواهد شد.

سردار حسین رحیمی درباره افزایش سرقت‌های خرد در سطح جامعه گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت موبایل، جرائمی مانند سرقت‌های خرد و موبایل‌قاپی افزایش پیدا کرده است و متاسفانه مراجعات شهروندان درباره موبایل‌قاپی به پلیس افزایش یافته است. او با بیان اینکه جرائمی مانند خفت‌گیری افزایش نداشته است، ادامه داد: برای مقابله با موبایل‌قاپی چندین طرح دستگیری سارقان اجرا شده است و از هفته آینده نیز طرح‌های ویژه‌ای برای مبارزه با سرقت و دستگیری سارقان اجرا خواهیم کرد.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه آیا افزایش موبایل‌قاپی و سرقت‌های خرد احساس امنیت را در جامعه کاهش نمی‌دهد، تصریح کرد: ما هم می‌دانیم که موبایل قاپی‌ افزایش داشته است، اما اینگونه نیست که باعث ایجاد ناامنی در جامعه شود و اگر ما هم بر این موضوع تاکید می‌کنیم به دلیل این است که مردم مراقبت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به برخورد پلیس با خودروهایی که شبانه در برخی از خیابان‌های شمال شهر اقدام به دور دور و ایجاد مزاحمت می‌کنند، گفت: اینکه گفته شده پلیس با ماشین‌های لوکس و مدل‌بالایی که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند برخورد می‌کند، صحت ندارد و پلیس با صاحبان ماشین‌هایی که در سطح معابر مزاحم نوامیس شده و قوانین و مقررات را رعایت نمی‌کنند و با دور دور کردن و رفتارهای عجیب و غریب مزاحمت ایجاد می‌کنند برخورد می‌کند.

او ادامه داد: به افرادی که با ماشین‌ها و خودروهای لوکسی از نیمه شب اقدام به ایجاد مزاحمت در برخی از خیابان‌های شمال شهر تهران می‌کنند، اخطار می‌دهیم که چنانچه رفتارهای ناشایست‌ خود را تکرار کنند، منتظر برخورد قاطع و شدید پلیس نیز باشند.

او ایجاد بانک اطلاعاتی از صاحبان خودروهایی که مرتکب تخلف می‌شوند، تصریح کرد: همانطور که برای دیگر مجرمان بانک اطلاعاتی در پلیس وجود دارد، از این افراد نیز بانک اطلاعاتی تهیه کردیم که چنانچه مرتکب تخلفی شوند با شدت بیشتری با آنها برخورد کنیم و سابقه آنها ضمیمه پرونده‌شان شده و به مراجع قضایی تحویل داده می‌شود.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =