تسنیم نوشت: داستان پاکبانی که دانشجوی دکترای عمران است در یک هفته گذشته فضای رسانه‌ای استان کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده است که این داستان از سایت‌های محلی شروع و به رسانه‌های کشوری و حتی پخش زنده صداوسیما و برنامه حالا خورشید رسید تا نام کلانشهر بدون شهردار کرمانشاه با پاکبانی که دکترای عمران دارد مطرح شود.

از همان روزهای نخست انتشار این داستان سئوالات بسیاری در رابطه با آن وجود داشت که عدم ورود مشخص شهرداری کرمانشاه به مباحث مطرح شده به بحث‌ها دامن زد و البته همانطور که در ادامه می‌آید پاسخگویی شهرداری کرمانشاه سبب ایجاد سئوالات دیگری در رابطه با این داستان شد که همچنان از سوی شهرداری بدون شهردار کرمانشاه بی‌پاسخ مانده است.

البته یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه با انتشار نامه‌ای در صفحه مجازی خود بخشی از موج رسانه‌ای علیه کرمانشاه را خنثی کرد زیرا در این نامه آمده بود که با توجه به نامه از یکی شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری کرمانشاه، مدرک تحصیلی ارائه شده توسط مسلم نجفی کارشناسی عمران بوده و وی به عنوان ناظر این شرکت از تاریخ 21 شهریور 96 در اجرای مفاد قرارداد مشغول به فعالیت است.

و اما حالا خورشید

حضور این فرد در برنامه حالا خورشید موج خبرسازی‌ها را دوباره فعال کرد و با توجه به مخاطبان بسیار این برنامه داستان فردی که با مدرک دکترای عمران در شهرداری کرمانشاه پاکبانی می‌کند دوباره بر سر زبان‌ها افتاد که این فرد در برنامه حالا خورشید گفت که در دانشگاه آزاد دکترای تخصصی مهندسی عمران، مدیریت منابع آب می‌خواند.

مسلم نجفی افزود: از سال 90 که متاهل شدم و در شرکت‌هایی به عنوان سرپرست کارگاه کارهای ناظرتی را انجام می‌دادم ولی پروژه‌ها ثابت نبود و مدام مجبور به تغییر حوزه کاری خود می‌شدم و برای ترقی در کار دوبار در آزمون نظام مهندسی شرکت کردم که متاسفانه قبول نشدم.

نجفی درباره انتخاب شغل پاکبانی گفت: من بسیار تلاش کردم اما هیچ شغلی متناسب با رشته‌ام پیدا نکردم، من از سال 90 با حقوق یک میلیون و 450 هزارتومان در شهرداری کرمانشاه مشغول به کار هستم و در کنار آن به صورت حق‌التدریس در مقطع کاردانی عمرانِ دانشگاه آزاد کرمانشاه تدریس می‌کنم.

در برنامه حالا خورشید مبلغ 20 میلیون تومان به مسلم نجفی، کمک هزینه راه‌اندازی یک شرکت عمرانی هدیه شد.

شهرداری وارد می‌شود

پس از پخش برنامه حالا خورشید که سبب شهرت بیش از پیش این فرد شد، شهرداری کرمانشاه وارد عمل شد و در نخستین گام شهردار منطقه هفت کرمانشاه که نجفی در آن منطقه مشغول به خدمت است در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به خدمت دو ساله من در شهرداری منطقه 7 فردی با این عنوان در شهرداری مشغول به کار نشده است.

سجاد یزدانی افزود: با توجه به اینکه انجام پاکیزگی شهر بر عهده شهرداری است، شهرداری کرمانشاه انجام این خدمات خصوصاً جذب نیرو را به شرکت پیمانکاری بخش خصوصی محول کرده است و براین اساس شهرداری تمام کارهای نظافتی شهر را برعهده شرکت‌های پیمانکاری بخش خصوصی داده است و نظارتی بر جذب پاکبانان ندارد.

شهردار منطقه هفت کرمانشاه این موضوع که برادر این جوان معاون شهرداری منطقه هفت است را نیز تایید کرد و در ادامه خواستار حضور او (معاون شهرداری) برای پاسخگویی به خبرنگاران شد که وی در شهرداری حضور نداشت و بین خبرنگاران حاضر نشد.

 امیر دولتشاهی روابط عمومی شهرداری کرمانشاه به گفت‌وگو با برنامه حالا خورشید پرداخت و افزود: در مورد مسلم نجفی استعلامی که از شرکت پیمانکار شهرداری به عمل آمد قرارداد وی به‌عنوان ناظر در خدمات این شرکت است که وجود تخلف در این شرکت بخش خصوصی را رد نکرده و احتمال فعالیت وی روی ماشین‌های پاکبانی وجود دارد.

وی گفت: اینکه شهرداری کرمانشاه برای کار رفت و روب با یک دانشجوی دکترا قرارداد بسته سوتفاهم است زیرا این افراد هیچگونه قرارداد مستقیم و به صورت شرکتی، پیمانی، قراردادی و رسمی با شهرداری کرمانشاه ندارند و این افراد نیروی بخش خصوصی هستند که بخش خصوصی درخواست‌های شهرداری را اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه پاکبان بودن وی تایید نمی‌شود و بیان خسته نباشید به پاکبانان سراسر کشور که برای نظافت شهرها تلاش می‌کنند، افزود: با وی هماهنگ شده که تمامی مقالات و مدارک خود را به روابط عمومی شهرداری ارائه کند تا از وی در مرکز پژوهش‌های شورای شهر کرمانشاه استفاده کنیم.

در داستان مسلم نجفی سئوالات بسیاری مطرح می‌شود؛ اینکه چگونه یک پاکبان در کنار خرج زندگی از پس هزینه‌های تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد بر می‌آید؟ چطور فردی با داشتن مقالات معتبر بین‌المللی (به گفته خودش 35 مقاله) و قبولی در مقطع دکترا در آزمون نظام مهندسی قبول نشده است؟ از سوی دیگر با رویه شهرداری کرمانشاه برای برون‌سپاری خدمات قانون استخدامی در نهادهای دولتی دور زده نمی‌شود؟ چه نظارتی بر نحوه فعالیت شرکت‌های بخش خصوصی که وظایف شهرداری را انجام می‌دهند وجود دارد؟ که در مرحله نخست باید برای کرمانشاه شهرداری انتخاب شود که وی پاسخگوی این سئوالات باشد و از سوی دیگر این پاکبان کرمانشاهی شفاف سازی بیشتری انجام بدهد.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =