اتمام پروژه قطارشهری کرج به تامین مالی نیازمند است

عضو شورای‌شهر کرج گفت: خوشبینانه می‌گوییم تا 3 سال دیگر تمام ایستگاه‌های قطار شهری کرج راه اندازی می شود اما مشکلات اقتصادی کشور، تامین منابع مالی را دشوار و قضاوت را سخت می‌کند.

محمدحسین خلیلی اردکانی امروز بعد از جلسه هفتگی که در ارتباط با قطار شهری کرج، برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه که با حضور معاون مالی، معاون شهرسازی، مدیر کل املاک و مدیران ذیربط قطارشهری کرج، برگزار شد نیازهای مالی پروژه تا 3 سال آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این ارتباط بودجه ماهیانه تعیین و برای تامین آن، تصمیم گیری شد.

وی افزود: در این راستا، موضوع زمین شمال شرقی خیابان جمهوری اسلامی که در کمیسیون بودجه مقرر شد در اختیار قطار شهری کرج قرار گیرد، مطرح و قرار شد در صحن علنی شورا، تصمیم گیری شود.

خلیلی اردکانی تصریح کرد: همچنین در شیخ آباد نیز املاکی بدین منظور در نظر گرفته شده که باید لایحه آنها به شهرداری ارسال شود که در صورت انجام آن بیش از 100 میلیارد تومان تامین مالی خواهد شد.

خلیلی اردکانی به مشکلات مرتبط با فاینانس و اوراق مشارکت اشاره کرد و گفت: این موارد نیز به عنوان منابع تامین مالی باید با جدیت پیگیری و اشکالات آنها برطرف شود لذا لازم است بر اساس نیاز مالی قطار شهری، عملکرد تزریق بودجه برای دو ماه آینده، روشن و با تصمیم گیری فاینانس، مشخص شود بودجه تا چه میزان تامین خواهد شد.

وی در مورد افتتاح دو ایستگاه قطار شهری کرج گفت: در صورت تزریق بودجه می توان دو ایستگاه را تا دهه فجر آماده کرد ولی این افتتاح به معنی راه اندازی قطار شهری نیست.

عضو شورای شهر کرج با عنوان اینکه پیمانکار سازمان قطار شهری، شهرداری، شورا و تمامی ادارات و مدیران مربوط برای راه اندازی قطار شهری کرج در تلاش هستند، افزود: طی جلسات هفتگی که حدود یکسال اخیر برگزار می شود برای تامین منابع مالی پروژه به عنوان مهمترین موضوع، تدابیری اندیشیده شده و از مرداد ماه گذشته با یک برنامه خوشبینانه، مقرر شد که تا سه سال آینده کل پروژه قطار شهری کرج با راه اندازی تمام ایستگاهها، کامل شود در غیر اینصورت و در صورت کافی نبودن منابع مالی، ممکن است تا 3 سال آینده تنها چند ایستگاه افتتاح شود.

عضو ناظر شورا در قطار شهری کرج به اوضاع اقتصادی کشور و شهرداری اشاره و تاکید کرد: وضعیت به گونه ای نیست که بتوان قضاوت کرد و قول داد که روند کار چگونه خواهد شد. امسال هزار میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفتیم و این بی سابقه است چراکه تاکنون چنین تصمیمی در 14 سال گذشته گرفته نشده اما برای انجام کار تنها این تصمیم کافی نیست و باید بودجه، محقق شود.

وی یادآور شد: سال گذشته تنها 50 درصد بودجه شهرداری کرج محقق شد و با همان بودجه، نسبت به دوره های گذشته خیلی جلو هستیم و امیدواریم با پیگیری‌های لازم تمام ایستگاههای قطار شهری کرج راه اندازی شود.

خلیلی تاکید کرد: با شروع کار شورای پنجم، روند پروژه متوقف شده قطار شهری کرج با جدیت دنبال و احیا شد و حتی پس از استعفای شهردار، طی چند ماه اخیر نیز که شهرداری کرج بدون شهردار بود هیچ خللی در روند کار قطار شهری کرج نداشتیم و همه کارها با پیشرفت خوبی، دنبال میشود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =