در نیمه نخست امسال: ذبح ۱۸هزار راس دام در کشتارگاه صنعتی شهرداری ارومیه

رییس سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری ارومیه گفت: طی شش ماهه نخست امسال، تعداد ۱۸ هزار و ۷۳۲ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه صنعتی شهرداری ارومیه ذبح شده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، حسین زورآزما اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال تعداد ۱۰ هزارو ۴۰۰ راس گوسفند، یک هزارو ۴۴۱ راس بز، تعداد پنج هزارو ۸۹۸ گاو و تعداد ۹۹۳ راس گاومیش در کشتارگاه شهرداری ارومیه ذبح ، فر آوری و توزیع شده است .

وی با بیان اینکه در گذشته ها دام ها بعد از ذبح شدن در همان روز به بازار عرضه می شد، افزود: گوشت در حال حاضر ۱۸ ساعت بعد از ذبح و بعد از انجام معاینات لازم عرضه می شود که این امر موجب شده بیماری احتمالی دام ها شناسایی و از عرضه گوشت ناسالم به مردم جلوگیری شود .

رییس سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری ارومیه گفت: همچنین ضایعات گوشتی بعد از ذبح سوزانده ولی ضایعات سالم جهت ساخت مصارف بهداشتی عرضه می شودکه با این کار در حفظ محیط زیست شهر اقدام مثبتی برداشته ایم.

زورآزما با اشاره به فعالیت سازمان درطول ۲۴ساعت شبانه روز برای ارائه خدمات بهینه، تصریح کرد: تمامی اعضای دام های کشتار شده در کشتارگاه با حضورپنج دامپزشک حاضر در سازمان معاینه می شوند تا از سالم بودن گوشت ارائه شده برای مصرف مردم اطمینان حاصل شود .

رییس سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: سلامت و امنیت غذایی شهروندان امری مهم و حیاتی است و کارکنان کشتارگاه ارومیه در این خصوص بیشترین دقت را در سلامت مدنظر قرار می دهند.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =