رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: عملیات عمرانی بیمارستان قلب قم سال ۹۷ آغاز خواهد شد و در مدت ۲ سال آماده افتتاح و بهره‌برداری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، ابوالفضل ایرانی خواه با اعلام خبر فوق، اظهار داشت نظام جامع سلامت انقلابی در عرصه سلامت کشور و استان بوده است.
وی افزود: در حوزه‌های زیرساختی در قالب طرح سلامت، تحولی انقلاب گونه در قم انجام‌شده که بیش از 500 نفر نیرو در آن فعالیت کردند، طرح جامع سلامت نجات‌بخش استان در مسئله سلامت بوده که 140 پایگاه برای آن در سطح استان در نظر گرفته‌ شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به روند اجرای نظام سلامت در استان قم گفت: برای 60 درصد جمعیت استان قم پرونده سلامت تشکیل‌شده و کلیت این طرح باقدرت مورد انتظار در استان قم در دست اجراست، شروع اجرای نظام جامعه سلامت، طرحی کاملاً علمی بوده که امید می‌رود با همین وضعیت نیز ادامه داشته باشد.
 ایرانی خواه ادامه داد: در حوزه آموزش وضعیت استان نسبت به سابق بسیار بهتر شده است، افتتاح و راه‌اندازی مجموعه پردیس با 500 تخت خوابگاهی فاخر و مدرن ازجمله برجستگی‌های مهم و قابل‌توجه استان در سال‌های اخیر بوده است.
وی با اشاره به برخی از آثار نظام سلامت در استان قم عنوان کرد: وضعیت هتلینگ بیمارستان‌ها در قم در وضعت فرسوده و نامناسبی بود که این وضعیت نیز تا حدودی بهتر شده است، همچنین در مسئله پژوهشی نیز استان قم ارتقای بسیار خوبی پیداکرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تأکید کرد: وزارت بهداشت با تمام امکاناتی که داشته صرفاً 20 درصد سلامت مردم را می‌تواند تأمین کند و 80 درصد سلامت مردم بسته به مراقبت‌ها و کارهای فرهنگی، آموزشی و اجتماعی شدن بحث سلامت است.
ایرانی خواه خاطرنشان کرد: در عید نوروز نیز دانشگاه علوم پزشکی خدمات مربوطه را به مسافران و مجاوران ارائه خواهد داد، همچنین طرح تحول سلامت پایدار خواهد بود، چراکه سیاستی دائمی در کشور است، باید در جهت افزایش خروجی این طرح حرکت کرد، ضرورت تأمین و تثبیت منابع پایدار بزرگ‌ترین چالش در اجرای نظام سلامت در استان است.
وی تأمین منابع پایدار را مهم‌ترین چالش در مسئله نظام سلامت دانست و عنوان کرد: در بودجه سال 97 در حد قابل قبولی درخواست‌های ورزات بهداشت درزمینهٔ نظام جامع سلامت تصویب شد اما تأمین منابع پایدار هنوز هم دچار مشکل است، بدهی‌های سازمان‌های بیمه و دفترچه‌های بیمه سلامت ازجمله مشکلات دیگر طرح نظام سلامت است،
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: استان قم جزء پایلوت‌های کشوری در طرح پرونده الکترونیک قرار نگرفته است اما مقدمات آن در استان در دست اجراست، معرفی مستمر پزشکان به آزمایشگاه سطح شهر امری بوده که نظارت و تشدید بازرس‌ها در آن می‌تواند مورد مطالبه باشد.
 ایرانی خواه کمبود متخصصان سونوگرافی در استان را موردتوجه قرار داد و گفت: رویکرد دانشگاه علوم پزشکی قم در مسئله سونوگرافی افزایش متخصصان نیست بلکه آموزش تکنسین‌ها در این زمینه رویکرد اصلی است، مجوز استخدام 150 کمک پرستار در سال 97 گرفته‌شده است، بیمارستان 1000 تختخوابی قم تا سه سال دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بیمارستان قلب با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اشرافیت مراجع تقلید به‌صورت خیریه و در قالب بخش خصوصی بعد از بهره‌برداری به ارائه خدمات خواهد پرداخت و عملیات احداث آن در سال 97 شروع و در طول مدت 2 سال آماده افتتاح می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تأکید کرد: علوم پزشکی بخش‌های خصوصی درمانی استان را زیر نظارت و بازرسی قرار می‌دهد اما مشکلاتی نیز در این زمینه وجود دارد، تعداد تخت‌های سوختگی استان از میزان استاندارد کشوری پایین‌تر است.

جذب هزار پرستار در قم/احداث ۹ خانه بهداشت در مراکز روستایی قم

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ساخت 9 خانه بهداشت نیز در مراکز روستایی قم آغاز شده و در سه ماه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد.
علی اصغر اکرمی گفت: این دانشگاه در سال گذشته و امسال بالغ بر 2 هزار نیرو به کار گرفته است که هزار نفر پرستار بودند و از دستگاه های اشتغالزا محسوب می شویم.
وی افزود: مجوز استخدام 150 نیروی پرستار دیگر را نیز گرفته ایم و امیدواریم با تامین بودجه لازم، در ماه اول سال آینده استخدام شوند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی قم به فعالیت کلینیک های ویژه اشاره کرد و گفت: 2 ساختمان کلینیک ویژه که هر کدام ۵ هزار و 600 مترمربع مساحت دارد و جزو ساختمان های خوب کشوری محسوب می شود، در بیمارستان های شهید بهشتی و فرقانی در حال ساخت است.
 اکرمی اضافه کرد: این 2 کلینیک در سه ماه نخست سال آینده راه اندازی می شود و 35 پزشک متخصص در حوزه های مختلف به طور همزمان در این کلینیک ها به ارائه خدمت می پردازند.
وی با اشاره به خصوصی سازی برخی خدمات بیمارستانی، بیان کرد: نخستین دستگاه سی تی اسکن و آزمایشگاه در بیمارستان فرقانی به بخش خصوصی واگذار شده است و بخش ام آر آی این بیمارستان نیز به زودی به بخش خصوصی واگذار می شود.
وی بیان داشت: ساخت 9 خانه بهداشت نیز در مراکز روستایی قم آغاز شده و در سه ماه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد.

آماده باش کامل مراکز درمانی قم در ایام نوروز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم از آمادگی تمامی مراکز درمانی استان همزمان با ایم نوروز خبر داد.
ابوالفضل پرهام گفت: 60 آزمایشگاه در سطح استان قم مشغول به فعالیت بوده که دراین‌بین 5 آزمایشگاه خصوصی و تمام آزمایشگاه‌های دولتی در ایام عید به خدمات‌رسانی ادامه خواهند داد.
وی ادامه داد: مراکز رادیولوژی و ترک اعتیاد و دیگر مراکز خدمات‌رسانی به‌صورت شبانه‌روزی در این ایام به ارائه خدمات خواهند پرداخت و تمام بیمارستان‌های استان نیز در ایام نوروز به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند.
وی تأکید کرد: 10 بیمارستان استان قم آماده ارائه خدمات در ایام نوروز هستند همچنین تمام مراکز درمانی قم نیز برای ارائه خدمات مکفی برای ایام نوروز توجیه شده‌اند.

۳ تن مواد غذایی فاسد در قم معدوم شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۵ روز گذشته هزار و ۸۱ مورد بازرسی و نظارت از ۲۰ هزار واحد تحت پوشش در استان انجام‌شده که در قبال آن ۳ تن مواد غذایی فاسد معدوم شده است.
 حسن ایزانلو اظهار داشت: طرح تشدید نظارت‌ها در ایام عید نوروز بر واحدهای تحت نظر بیشتر خواهد بود.
وی افزود: طرح تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها در ایام عید نوروز بر مراکز بهداشتی، هتل‌ها، مراکز عرضه غذا، اماکن بین‌راهی، نمازخانه‌ها و سامانه‌های آب‌رسانی بیشتر از هر زمان دیگری انجام می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در طرح تشدید بازرسی‌های عید نوروز 55 نفر از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی به‌صورت تیم‌های 3 نفره و به‌صورت شبانه‌روزی خدمات و بازرسی‌های خود ارائه می‌دهد.
ایزانلو با هشدار به واحدهای متخلف بهداشتی در ایام عید نوروز عنوان کرد: با تخلفات اثبات‌شده در این روزها برخوردهای شدیدی مانند تعطیلی یا معرفی به مراجع قضایی برخورد می‌شود، تعداد 20 هزار واحد در قم تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد که 2 درصد از این مراکز در ایام عید تحت نظارت و آزمایش قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: نظارت بر واحدهای آب‌رسانی، استخرها، و حوزه‌های مرتبط با آب و بهداشت به‌صورت جدی در ایام عید نوروز دنبال می‌شود و در 5 روز گذشته هزار و 81 مورد بازرسی و نظارت از واحدهای تحت پوشش در استان شده که در قبال آن 3 تن مواد غذایی فاسد معدوم شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اهمیت طرح تشدید نظارت‌ها در دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: طرح تشدید نظارت‌های دانشگاه علوم پزشکی قم تا 15 فروردین‌ماه سال 97 ادامه خواهد داشت.
46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =