۱۲۰ میلیون متر مکعب منابع آب استان هدر رفته است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردیبل گفت: براساس آمارهای موجو در سال های اخیر ۱۲۰ میلیون متر مکعب منابع آب این استان به دلیل خاکی بودن کانال های آبی هدر رفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، اصغر سلیمان زاده بیان کرد: به رغم خشکسالی چندسال اخیر و کاهش منابع مصرف بی رویه آب در استان نگران کننده است .

وی با تاکید بر ضرورت صرفه جویی و مصرف بهیته آب افزود: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو در زمینه آبیاری تحت فشار و قطره ای اقدامات خوبی را انجام دادند که امید است با صرفه جویی ۲۵ درصدی از آب مشکلات آب شرب و صنعتی برطرف شود.

سلیمان زاده بیان کرد: هرچند امسال بارش ها در این استان افزایش یافته و در تامین آب شرب، صنعتی و کشاورزی مشکل خاصی وجود ندارد ولی ضروری است کشاورزان از مصرف بی رویه آب بپرهیزند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردیبل گفت: هم اکنون میزان بارش در دشت مغان و مشکین شهر در وضعیت خوبی قرار دارد و آب مورد نیاز این ۲ منطقه تامین است.

وی افزود: دشت اردبیل با کمبود آب زیر زمینی مواجه است و خوشبختانه دولت با اجرای طرح تعادل بخشی توانسته جلوی این مشکل را بگیرد.

سلیمان زاده درباره پروژه خط انتقال آب از تصفیه خانه مشگین شهر به روستای آلنی افزود: این پروژه به طول ۱۴ کیلومتر با هدف تامین آب تصفیه شده و سالم به ۴۲ روستا اجرا می شود.

وی اظهار داشت: این خط انتقال با استفاده از لوله های ۳۵۰ فولادی و GRP و ایجاد حوضچه های شیر هوا و شیر تخلیه و فشار شکن اجرا خواهد شد.

آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل میزان اعتبار اختصاص یافته به این طرح را ۳۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار و ۷۵۰ متر از این خط انتقال اجرا شده است.

در حال حاضر برای تامین آب استان سه سد خاکی در مشگین شهر ، سه سد در خلخال ، سه سد در کوثر ، ۲ سد در گرمی و یک سد بزرگ در پارس آباد مغان در دست اجراست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =