۰ نفر
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

انتشارات روزنه مجموعه ‌کتاب‌هایی به‌نام «هزارتو» را زیر نظر و به دبیری مجید لشکری (پژوهشگر و فیلمساز) به چاپ رسانده که به زودی روانه بازار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به گفته دبير مجموعه هزارتو، با تمرکز بر کیفیت کارها در برنامه‌ریزی و انتخاب این كتاب‌ها کوشش شده تلفیقی از آثار نویسندگان نوگرا يا کمتر شناخته شده و تجربه گرا در کنار آثاري از نویسندگان سرشناس در این عرصه ها برای علاقه‌مندان قلمروی تئاتر و سینما صورت پذیرد.

در حال حاضر مجموعه کتاب‌های «هزارتو» فعالیت خود را با تمرکز بر چاپ نمایشنامه و فیلم‌نامه‌های خارجی آغاز کرده است. اما قرار است در ابعادی وسیع به تئاتر، سینما و همچنين در آينده‌اي نزديك به داستانِ متفاوت جهان بپردازد.

در فهرست کتاب‌های چاپ شده در مجموعه‌ی «هزارتو» آثار زير ديده مي شود.

پنج جلد، شامل بيست و يك نمايشنامه از لارش نورن: ترجمه محمد حامد.

به ترتيب جلد اول: آهنگ بي صدا و سه نمايشنامه ي ديگر، جلد دوم: همه ي آنچه كه بود و سه نمايشنامه ي ديگر، جلد سوم جلد سوم اينجا و سه نمايشنامه ديگر، جلد چهارم: از عشق و سه نمايشنامه ديگر، جلد پنجم: قطعه‌هاي زمستاني و چهار نمايشنامه ديگر.
همچنین فيلمنامه كامل ايوان مخوف (در سه قسمت)،به همراه رزمناو پوتمكين - سرگئي آیزنشتاین: ترجمه قاسم صنعوي.

ديگر آثاري كه به زودي در اين مجموعه به چاپ خواهند رسيد: سه نمايشنامه تك پرده اي- فرناندو آرابال: ترجمه ايرج انور. شب جنايتكاران - خوزه ترايانا: ترجمه هوشنگ آزاديور و عدنان غريفي. پنج نمايشنامه تك پرده اي - لوییجی پیراندللو: ترجمه ايرج انور. سرود رستاخيز- آرتور میلر ترجمه علي صنعوي.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =