معاملات مسکن در دوماه پایانی سال تقریبا به اوج خود رسیده است؛اتفاقی که همزمان با تغییر سال نو و البته گمانه زنی ها درباره آینده این بازار در سال آینده جنبش و جوش بیشتری در این بازار راه انداخته است.

به گزارش خبرآنلاین،اگرچه برخی گزارش ها حکایت از آن دارد که تقاضا برای واحدهای به اصطلاح نقلی و کوچک در بازار معاملات مسکن بیش از سایر متراژهاست، اما بازار آپارتمان های میلیاردی یا به اصطلاح لاکچری هم این روزها تکان خورده است.

آپارتمان های میلیاردی که اغلب در شمال شهر تهران قرار دارند، این روزها از فایل مشاوران املاک بیرون آمده و در سایت های خرید و فروش به نمایش درآمده‌اند.املاکی های شمال تهران البته فقط به سایت های خرید و فروش بسنده نکرده و در شبکه های اجتماعی هم فعالند.هرچند تبلیغات سنتی مثل پخش تراکت هم رواج دارد.

تنوع قیمت ها در متراژ ها و محله های مختلف شمال شهر قابل قیاس با هم نیست؛مثلا یک واحد آپارتمان 80 متری 2 خوابه با 2 پارکینگ در محله اقدسیه متری 12 میلیون تومان نرخ گذاری شده ،اما در همین متراژ در اقدسیه محله سپند متری 19 میلیون نرخ گذاری شده است.

این تفاوت قیمت به دلیل مشتقات مختلفی است که همراه با آپارتمان معرفی می شود؛از متریال اروپایی و مشاعات اختصاصی گرفته تا به قول املاکی ها فول فرنیش(مبله). برخی از این آپارتمان های لاکچری علاوه بر مشاعات اختصاصی سالن سینما 6 بعدی،سونا و استخر درون آپارتمان هم جز آپشن ها معرفی می شود.

مثلا برای یک واحد آپارتمان 310 متری در محله فرمانیه که 35 متر تراس شمالی،3 اتاق مستر،سوییت مجزا،3 پارکینگ،استخر و سونا دارد و در  باغ 1200 متری بنا شده،قیمت 6.5 میلیارد تومان اعلام شده است.

آپارتمانی با متراژ 135 متر در محله نیاوران که 2 خوابه و در 1500 متر زمین،2 لاین آسانسور و پارکینگ سندی معرفی شده نیز 2میلیارد و 100 میلیون تومان نرخ گذاری شده است.

آپارتمانی هم در بین تبلیغات تراکت های محله تجریش با متراژ 266 متر معرفی شده که آپشن آن سند شاهنشاهی است و هر متر 10.5 میلیون تومان است!

در محله اندرزگو آپارتمان متری 10.5 میلیون تومان اعلام شده و در محله نیاوران این نرخ 11 میلیون تومان است.

از بازار خرید وفروش این آپارتمان های لاکچری اطلاع چندانی در دست نیست، اما مشاوران املاک می گویند،در دوماه گذشته بازار خرید و فروش این آپارتمان ها هم از رکود خارج شده است.

به گفته آنها یکی از دلایل بیشتر شدن معامله این آپارتمان ها افزایش نرخ ارز است.آنها می گویند،صف فروش البته بیشتر از خرید است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس EE ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    7 0
    چون پاداش میلیاردی در سال 1397 حذف شده بعضی از نجومی بگیرانی که موعد بازنشستگی آنها سال 1397 بود برای اینکه امتیاز پاداش میلیاردی خود را از دست ندهند اینور سال حکم بازنشستگی خود را دریافت کرده و وارد بازار مسکن شده اند سال بعد معاملات میلیاردی مسکن کاهش پیدا خواهد کرد .
  • بی نام A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    10 0
    درجواب سئوال شما بایدعرض شود معمولاخانه های میلیاردی راطبقه کارگران شریف وزحمت کش میخرند که دروقت فراغتشان خستگی درکنند.
  • محمدرضا A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    29 0
    لاکچری ها که اینجا سر نمیزنن. فقط ... ما متوسطا با این خبرا میسوزه.
    • مهدی DE ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
      15 1
      اینکه قیمت ملک کاهش پیدا کنه خرد و اراده جمعی مردم را می طلبد که به این نکته توجه کنند واقعا معنی ندارد که قیمت آپارتمانی که متری یک میلیون ارزش دارد چندبرابر قیمت بخرند دلیلی ندارد که اگردلالها گفتند گران شد ملت بپذیرند این ملت باید توی دهن دلالها و مشاور املاکیها بزنند این ملت باید قیمتها را مشخص کنند مگر ملت بره هستند که دلالها به هر سمتی دلشان خواست آنها را بکشانند اگر تن به ذلت دهید و تابع زیاده خواهی دلالها شوید این روند ادامه پیدا می کند ولی اکر نخرید مجبور می شوند قیمتها را پایین بیاورند
  • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    8 0
    شماره تماس رو چرا حذف کردین، اون سه خوابه تو 1200 متر باغ چشمم رو گرفت
  • مجید A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    20 0
    تیتر زدید که اینها رو چه کسانی میخرند؟خوب بگید چه کسانی میخرند دیگه تا ما هم بدونیم
  • ناشناس EE ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    19 1
    چون پاداش میلیاردی در سال 1397 حذف شده بعضی از نجومی بگیرانی که موعد بازنشستگی آنها سال 1397 بود برای اینکه امتیاز پاداش میلیاردی خود را از دست ندهند اینور سال حکم بازنشستگی خود را دریافت کرده و وارد بازار مسکن شده اند سال بعد معاملات میلیاردی مسکن کاهش پیدا خواهد کرد .
  • بی نام A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    6 0
    خود بزرگان میخرن
  • سروشی A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    0 6
    بله ادم عاقل که سرمایه اش را تبدیل به طلا و ارز و سکه ولار نمی کند ملک لوکس می خرد سرمایه گذاری پر سود و درست وحسابی ومطمئن هیچ خطر و ریسکی هم ندارد تو ایران ملک همیشه در بازدهی اول بوده و خواهد بود.
  • حسینی A1 ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    9 0
    خوش بحال کسایی که این روزها خونه شون رو میفروشن خیلی برد میکنن کاهش قیمت شدید مسکن در راه است. شک نکنید.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    6 0
    تاريخ تكرار ميشود روزي بسيار نزديك لاكچري بازي تمام ميشود اين اپارتمانها و خانه ها كه اكثر خالي هستند و با پول باداورده و به ناحق كسب شده به صاحبان واقعي انها كه همان بي مسكن ها واقشار زحمت كش هستند ميرسد.چشمها را باز كنيد دنيا بسرعت در حال تغييراست