رئیس اتاق بازرگانی لرستان: اولویت واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران بومی باشد

رئیس اتاق بازرگانی لرستان در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: جلسه گذشته مصوباتی در راستای تولید حبوبات مطرح شد ‌که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی انجام شد و در حال حاضر مورد پیگیری قرارگرفته است؛ همچنین دو طرح در قالب پیشنهاد استان لرستان برای امکان سرمایه‌گذاری از طریق بانک‌ها جز مصوبات بود که با پیگیری‌های انجام‌شده امیدواریم به نتیجه برسد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، حسین سلاحورزی با اشاره به لزوم استفاده از پیمانکاران بومی در طرح‌های استان افزود: بر اساس قانون ماده 47 برنامه توسعه، کلیه دستگاه‌ها موظف هستند در طول اجرای طرح‌ها در شرایط برابر اولویت واگذاری پروژه‌ها و طرح‌ها را به پیمانکاران بومی واجد شرایط بدهند.

سلاحورزی عنوان کرد: متأسفانه در حوزه صنعت این قانون رعایت نمی‌شود و در واگذاری پروژه‌ها باید اولویت برای شرکت‌های پیمانکاری بومی رعایت شود.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان خاطر نشان کرد: در مناقصات قدیم پیمانکاری که کمترین قیمت را مطرح می‌کرد انتخاب می‌شد اما در شرایط جدید مناسب‌ترین پیشنهاد بومی بودن است درصورتی‌که قیمت مناسب پیشنهاد داده شود.

وی تصریح کرد: موضوع تهاتر بخش خصوصی که بر اساس درخواست‌ها اجرا می‌شود وارد بحث مطالبات ارزش‌افزوده شش درصد عمل می‌شود که مابقی آن رعایت نمی‌شود همچنین بخشی از بدهی و مشکل مالیاتی آن برطرف نمی‌شود که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

سلاحورزی یادآور شد: برای رسیدگی به شکایات مناقصات نیز یک هیئت پنج نفره وجود دارد و یک قاضی نیز عضو هیئت است که در صورت بروز مشکل و شکایت در استانداری این جلسه برگزار می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان افزود: همچنین بر اساس بند الف ماده 20 قانون مناقصات لازم است از یک روش ارزیابی موضوع اعلام سود استفاده شود که در آن به‌صراحت سازوکار و ارزیابی مربوطه مشخص شود اما بر اساس شنیده‌ها این قانون در مناقصاتی که برگزار می‌شود رعایت نمی‌شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =