۰ نفر
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

ایرنا نوشت: محققان دانشگاه استرالیای غربی دریافتند دلفین های نر همواره با استفاده از یک سوت منحصر به فرد خود را معرفی می کنند و با استفاده از همین روش دوستان و رقبا را در شبکه اجتماعی خود شناسایی می کنند. این ویژگی تاکنون به غیر از انسان در هیچ موجود دیگری دیده نشده است.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس الرت، سوت منحصر به فرد دلفین ها یک قابلیت مادرزادی نیست، بلکه آن ها در چند ماه ابتدای زندگی خود، توانایی تولید چنین صدایی را به دست آورده و یک سوت منحصربه فرد می سازند که کاربرد آن شباهت زیادی به نام انسان ها دارد. در واقع دلفین ها از این سوت برای معرفی خود یا از تکرار سوت سایرین برای مخاطب قرار دادن آن ها استفاده می کنند.
پیش از این مشخص شده است که دلفین ها قادرند صدای سوت یکدیگر را حتی پس از 20 سال جدایی، به خاطر بیاورند. این قدرت حافظه و برچسب های صوتی منحصر به فرد، امکان ردگیری ارتباطات مختلف با سایر دلفین ها را به همراه سوابق این روابط برای آن ها فراهم می کند.
بر اساس این تحقیقات، برچسب های صوتی دلفین ها در شناسایی دوستان و رقبا در زمان جفت گیری، نقش اساسی ایفا می کند. همچنین دلفین ها از این برچسب های صوتی برای تقویت ارتباطات گروهی بهره می برند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Current Biology منتشر شده است.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
    0 0
    دقیقا اواخر دهه شصت و دهه هفتاد که لیبرالیسم مثل ویروس از کنترل خارج شده تو جامعه آمریکا شروع به تکثیر کرد. الان دارند همین برنامه رو تو شرق آسیا پیاده میکنند منتظر باشید ضریب هوشی اونها هم به سرعت افت کنه و جامعه به شدت فاسد بشه. اتفاق دیگه از بین رفتن یکپارچگی جامعه هست. واقعا عبرت آموزه
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
    0 0
    مهاجرت افراد باهوش به كشورهاي پيشرفته، هر ساله چند نمره از ضريب هوشي كم مي كند؟
  • بی نام US ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
    0 0
    البته خوردن ماهی سالم. نه ماهیهایی که در حوضچه های پرورش ماهی با انواع سموم رشد می کنن و به گفته متخصصان مصرف آنها بشدت مضر است. سعی کنید ماهی صید شده از آبهای آزاد تهیه کنید. با اینکه گرانتره. ولی سالم تره.
  • بی نام US ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
    0 0
    من برعکس را شنیدم که هرنسل میره جلو ضریب هوشش افزایش پیدا می کنه ضمن این که موجودات در خال تکامل هستند،اگر این تحقیق درست باشهای کیو نسل بعد از ما در حد گوسفند هست