ایسنا نوشت: سخنگوی انصار الله یمن ضمن غیر منطقی دانستن تحویل بندر حدیده به سازمان ملل اعلام کرد که این گزینه روی میز مذاکرات نیست.

به گزارش اسپوتنیک عربی، محمد عبدالسلام ، سخنگوی انصار الله یمن در گفت‌وگو با اسپوتنیک  گفت: آنچه ائتلاف عربی در بندر "حدیده" به دنبال آن است یک نبرد سایشی است که نمی‌تواند در آن ایستادگی کند و این ائتلاف قادر به فیصله دادن به جنگ در این بندر نیست.

سخنگوی انصار الله تأکید کرد که عملیات ساحل غربی در "الدریهمی" و چند منطقه محدود دیگر متمرکز شده است.

وی ضمن تأکید دوباره بر عدم وجود نیروهای ایرانی در یمن، اظهار کرد: انصار الله بر این باور است که عملیات نظامی در حدیده حل سیاسی را به کلی از بین می‌برد.

سخنگوی انصار الله اظهار داشت که طرح انتقال حدیده به سازمان ملل غیر منطقی و بر خلاف قوانین سازمان ملل و منشور آن است و گزینه تحویل این بندر به سازمان ملل روی میز مذاکرات نیست.

وی افزود: فرستاده سازمان ملل پیشنهاد کرده است که راه حل سیاسی از حدیده آغاز شود، انصار الله هیچ مشکلی با آن ندارد، اما این حل سیاسی باید در "صنعا"، "عدن" و دیگر مناطق نیز انجام شود.

عبد السلام خاطر نشان کرد: هدف از این جنگ اشغال یمن توسط خارجی‌ها است. عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن تنها یک رابط برای اشغال کشور توسط امارات و عربستان است زیرا او در عدن در تصویر یک مؤسس عربستانی و اماراتی ظاهر شد، رئیس جمهور باید نماینده مشروع باشد نه کشورهای بیگانه. این تصویر نشان می دهد که یمن تحت اشغال است و هادی تنها یک ابزار است که در مذاکرات سیاسی هیچ جایگاهی ندارد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =