۰ نفر
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۱

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: «اگر همین قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اجرا شود، فضای اقتصادی کشور بهتر می‌شود و بهبود پیدا می‌کند؛ این در جهت اقدامات اصلاحی است که باید انجام شود.»

حسین سلاح‌ورزی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که با توجه به این‌که بحث تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شده و به دلیل ضرورت دیپلماسی اقتصادی و تجاری، آیا ایجاد وزارت بازرگانی خارجی می‌تواند اقدام درستی باشد؟ اظهار داشت: «با ساختار این‌گونه کل مساله حل نمی‌شود.»

وی با بیان این‌که ما اصلا دیپلماسی تجاری نداشتیم، افزود: «من چند بار هم گفته‌ام. دیپلماسی اقتصادی و دیپلماسی تجاری نباید فقط به فعالیت بیشتر یا کمتر رایزنان تنزل دهیم. فعالیت و تلاش رایزنان مهم است، ولی همه موضوع نیست.»

نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران عنوان کرد: «چند ماه گذشته شاهد بودیم که ظرف یک شب عراق تعرفه واردات لبنیات از ایران را از 5 به 25 درصد افزایش داد. برای ما که 75 درصد از کل صادرات لبنیات‌مان به عراق بود، افزایش 5 برابری تعرفه باعث بالا رفتن قیمت، از دست دادن بازار در مقابل رقبا و خطری برای تقاضا در داخل کشور شد.»

سلاح‌ورزی متذکر شد: «ما در مورد سیمان نیز همین مساله را با عراق داشتیم. بالاخره ما در مذاکرات دوجانبه و چندجانبه باید به توافقات بلندمدت، محکم و استوار برسیم.»

نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران خاطرنشان کرد: «اگر همین قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اجرا شود، فضای اقتصادی کشور بهتر می‌شود و بهبود پیدا می‌کند. این در جهت اقدامات اصلاحی است که باید انجام شود.»

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    1 0
    پای دیپلماسی سیاسی بیشتر می لنگد.
  • بی نام US ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    1 0
    تا زمانی که مسایل سیاسی با کشورهای همسایه و غربی حل نشود مسایل اقتصادی حل نخاهد شد.
  • بی نام US ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    1 0
    تجدید نظر کامل در سیاست خارجی ضروری است.