بیش از ۹۰ درصد اقلام دارویی مورد نیاز بیماران در داخل کشورتولید می‌شود

دکتر محسن رضازاده معاون غذا و دارو ،معاونت غذا و داور دانشگاه علوم پزشکی بابل، از فعالیت 129 داروساز در سطح شهرستان بابل خبر دادو گفت: بیش از 90 درصد اقلام دارویی مورد نیاز بیماران در داخل کشورتولید میشود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر رضازاده ضمن تبریک پنجم شهریور سالروز بزرگداشت محمدبن زکریای رازی و روز داروساز بیان داشت: از زحمات تمام همکاران داروساز این معاونت و بیمارستان‌های تابعه که جهت پیشرفت خدمات رسانی به بیماران تلاش می کنند کمال تشکر می نمایم .

وی بیان داشت: طبیعتاً نقش داروسازان به دلیل مواجهه با مردم در نظام سلامت پر رنگ و حساس می باشد، علی رغم مشکلات عدیده که گریبانگیر داروسازان و داروخانه ها شده است همواره با صبر و شکیبایی و خوشرویی و با اهتمام در حوزه سلامت و خدمت رسانی در تامین و توزیع دارو فعالیت دارند.

ایشان افزودند: داروسازان نه تنها در داروخانه ها خدمات دارویی و مشاوره دارویی به بیماران ارائه می دهند بلکه در صنایع داروسازی نیز توانسته اند نقطه امیدی برای بالندگی این صنعت باشند و به واسطه تلاش آن ها شاهد تولید نزدیک به نود و پنج درصد اقلام دارویی مورد نیاز بیماران هستیم.

دکتر رضازاده اظهار داشت: داروخانه ها تکمیل کننده چرخه درمان بیماران بوده و نیاز دارویی مردم از مراکز شهری گرفته تا دور افتاده ترین مناطق محروم را تامین می کنند که در این راستا تعداد 129 داروساز در سطح شهرستان مشغول فعالیت می باشند و همچنین 62 داروخانه شهری، 15 داروخانه روستایی، 9 داروخانه بیمارستانی، 20 شرکت توزیع دارو در راستای تأمین دارو فعالیت دارند که معاونت غذا و دارو به عنوان یکی از حلقه های مهم درمانی درتهیه، تأمین به موقع داروها و ارائه مشاوره های دارویی لازم به بیماران و گروه پزشکی محسوب می شود.

وی ادامه داد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بابل با به کارگیری توان علمی و فنی همکاران داروساز در این حوزه نیازهای بیماران این شهرستان و سایر شهرستان های استان را به واسطه برگزاری جلسات ستاد توزیع دارو با مشارکت شرکتهای توزیع کننده دارو و انجمن داروسازان و تشکیل کمیته های کمبود دارویی و برگزاری جلسات با داروسازان مسئول فنی بیمارستانها و همچنین نظارت مستمر بر نحوه فعالیت داروخانه های زیرمجموعه ، مشکلات ناشی از کمبودهای دارویی را تا حد زیاد مرتفع می‌نماید .

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تلفن 1490 یا 190 پاسخگوی هموطنان گرامی در خصوص مشکلات دارویی، اعم از کمبود های دارویی، بررسی شکایات دارویی و ... است.

معاون دارو

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =