۰ نفر
۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

آیا زمان جنگ تحمیلی هم که کشور مشکلات فراوانی داشت، مجلس یکی یکی وزیران را استیضاح و حذف می‌کرد؟ پس در اوضاع کنونی کشور نیز باید مجلس، دولت و قوه قضاییه با همکاری یکدیگر جلوی سوءاستفاده کنندگان را بگیرند و برای حل مشکلات جامعه اقدام کنند.

بشیر خالقی*

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های اخیرشان خیلی از مسائل را گفتند و تأکید کردند باید به دولت کمک کرد. نمایندگان می توانند سئوال کنند و وزیر نیز به مجلس بیاید و توضیح دهد. به عنوان مثال در موضوع کمبود پوشک و شیر خشک باید مدیران میانی و ارشد وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت روشن گری کنند یا در موضوع کمبود دارو مسئولان وزارت بهداشت و درمان باید به سئوالات مردم و نمایندگان پاسخ دهند چون تأمین مسائل بهداشتی و دارویی از مسائل اساسی و ضروری برای جامعه محسوب می شود بنابراین نیازهای اساسی جامعه باید تأمین شود اما با استیضاح و حذف وزیر مشکلات حل نخواهد شد.

رسیدگی به مشکلات اولویت‌دار جامعه ربطی به ارز ندارد و مسئولان هر دستگاه اجرایی باید به تکاپو بیفتند و با شناسایی دقیق ابعاد مسئله، برای حل مشکلات اساسی در حوزه سلامت، معیشت، اقتصاد و بهداشت اقدام کنند. این اتفاق خوبی نیست که در وضعیت جنگ اقتصادی با آمریکا، راهکار برخی این باشد که وزیر را حذف کنند.

امروز در وضعیت جنگ اقتصادی با آمریکا قرار داریم برخی حل مشکلات کشور را مذاکره می‌دانند در حالی که مذاکره با آمریکا مشکلی از ما حل نخواهد کرد. ایران کشور ثروتمندی است و آمریکا هیچ‌گاه در ۴۰ سال اخیر کمکی به ایران نکرده، بنابراین نباید به مذاکره با آمریکا دل بست، بلکه همه باید کمک کنند تا کشور از این وضعیت سخت عبور کند.

آیا زمان جنگ تحمیلی هم که کشور مشکلات فراوانی داشت، مجلس یکی یکی وزیران را استیضاح و حذف می کرد؟ خیر این طور نبود. در اوضاع کنونی کشور نیز باید مجلس، دولت و قوه قضائیه با همکاری یکدیگر جلوی سوءاستفاده کنندگان را بگیرند و برای حل مشکلات جامعه اقدام کنند.

* نماینده مجلس شورای اسلامی

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =