راوی «بهتر می‌شود» در انتظار «پس از حبس»

فرزاد خوشدست، تهیه‌کننده و کارگردان «پس از حبس» امیدوار است این فیلم که با هنرنمایی زندانیان کانون اصلاح و تربیت ساخته شده است، به زودی روی آنتن شبکه سه برود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، راوی مجموعه مستند «بهتر می‌شود»، این روزها در انتظار مشخص شدن زمان تامین بودجه و همچنین حمایت معنوی برای نهایی شدن پروژه تازه‌اش با نام «پس از حبس» و پخش آن از شبکه سوم سیما است.

فرزاد خوشدست، تهیه کننده و کارگردان فیلم مستند-داستانی «پس از حبس» درباره وضعیت این مجموعه مستند گفت: «این سریال ۴۰ قسمتی درباره مجرمان زیر ۱۸ سال در کانون اصلاح و تربیت تهران است و قرار شده که یک مستند سینمایی هم از آن تولید و برای جشنواره فیلم فجر ارسال شود. «پس از حبس» کار بسیار سنگین و درعین‌حال خاصی بود که با حضور توماج دانش‌بهزادی به‌عنوان مربی تئاتر طی ساخت آن به بهانه «تئاتردرمانی» و«هنر درمانی» دوربین را به کانون اصلاح و تربیت بردیم.»

وی افزود: «ما با دشواری‌های فراوان توانستیم چند ماه در این مکان تصویربرداری داشته باشیم و از میان محکومان نوجوان به استعدادیابی بپردازیم؛ به نحوی که از بین ۱۷۰ مددجوی کانون، سرانجام ۹ نفر مانند بازیگران تئاتر تربیت شدند. مخاطبان شاهد سریال پُر ضربان و نبضی خواهند بود که آسیب‌شناسانه به افرادی که متاسفانه در سنین پایین مجرم شده‌اند، نگاه می‌کند؛ پسرانی با جرم‌هایی از دزدی و مواد مخدر گرفته تا قتل و زورگیری. نکته مهم دیگر هم اینکه تعدادی از بازیگران مطرح سینما و تئاتر در این کار به عنوان مربی بازیگری حضور داشته‌اند.»

کارگردان مستند بلند «وقایع‌نگاری یک فیلمساز ناتمام» با بیان این‌که ساخت چنین مجموعه‌ای کاری جسورانه‌ بود که در سال‌های برخورد محتاطانه تلویزیون با موضوعات اجتماعی جای آن خالی بود و با حمایت دکتر اصغر پورمحمدی به سرانجام رسید، تاکید کرد: «با این حال متاسفانه با گذشت ۸ ماه از پایان تصویربرداری این مستند داستانی هنوز تکلیف مشخصی برای پخش از شبکه سوم سیما ندارد.»

فرزاد خوشدست کارگردان «پس از حبس»

خوشدست یادآور شد: «دانش بهزادی، بازیگر و مدرس تئاتر به عنوان مربی بازیگری با ۱۷۰ مددجوی کانون به تمرین تئاتر پرداخت و در نهایت با گزینش ۹ نفر از این مددجویان یک گروه تئاتر تشکیل داد که این زندانی ها و خانواده‌شان زحمات اصلی را در این کار کشیدند. این گروه هنری، نمایشی با عنوان «خط باریک قرمز» را کار کردند که سال گذشته در بخش خارج از صحنه جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفت و با استقبال روبرو شد. همه این ۹ زندانی با حمایت قوه قضاییه یک روز کامل از زندان خارج شدند و در گالری محسن در جشنواره فجر در دونوبت برای مردم و‌ داوران بین‌المللی به اجرا پرداختند.»

کارگردان مستند «زنی که نام ندارد» در پایان گفت: «این روزها در مستند «بهتر می‌شود» به کارگردانی دری رضایی به عنوان راوی در نقش یک مستندساز حضور دارم و در آن، روش تحقیق و تولید فیلم مستند را به صورت میدانی آموزش می‌دهم، این مجموعه شنبه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود، امیدوارم تکلیف «پس از حبس» نیز به زودی مشخص شده و شاهد پخش این اثر از تلویزیون و تولید و تدوین نسخه سینمایی آن باشیم.»

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =