قاب‌هایی که درباره محیط زیست هشدار می‌دهند

نمایشگاه میکس مدیای عسل بصیر که نگاهی متفاوت به موضوع محیط زیست و جایگاه فرآیند بازیافت در آن دارد، عصر جمعه ۲۲ تیر در گالری ایده افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشگاه میکس مدیای عسل بصیر با عنوان «گذار» که رویکردی محیط زیستی و به موضوع بازیافت توجه دارد این روزها در گالری ایده برپاست. بصیر درباره آثارش گفت: این دومین نمایشگاه از این مجموعه است. آنچه مدتهاست ذهن مرا مشغول کرده، تحول طبیعت است. این تحول همانطور که در تغییر فصل نمود دارد، در حرکت آن به سمت تاثیر از عوارض صنعتی شدن هم نمود پیدا می‌کند و به هرحال مساله‌ام همان گذار است.

او افزود: در این مجموعه آثار به دنبال یک روایت سمبلیک هستم که در عین حال مینی‌مال هم هستند. به همین دلیل به سوی استفاده از آثار بازیافتی رفتم. فرهنگ مصرف‌گرایی و روند صنعتی شدن جوامع امروز را در کنار شاخه‌های درخت نشان دادم تا به ضرورت اهمیت به طبیعت تاکید کنم.

این هنرمند تصریح کرد: همان‌طور که نقش انسان در ایجاد بحران‌های محیط زیستی و تخریب طبیعت مهم است، نباید از سهم انسان در بازیابی طبیعت و آسیب‌هایی که به آن وارد شده، غافل شویم.

بصیر گفت: در این مجموعه 10 اثر روی بوم به نمایش درآمده که با تکنیک اکریلیک و میکس‌مدیا کار شده‌اند. تلاش کردم طوری کار کنم که خود رنگ‌ها مخاطب را جذب کنند و هارمونی و همزیستی رنگ‌های طبیعت در آثار حفظ شود.

نمایشگاه گذار

این هنرمند توضیح داد: سعی می‌کنم نسبت به محیط زیست حساس و محتاط باشم. زیرا بیش از آنکه خودم را ساکن گوشه‌ای از خاک این سرزمین بدانم، ساکن و شهروند کره زمین می‌دانم. این حس در ناخودآگاه و در قلب من است و در دوران دانشجویی هم درزمینه مسائل و مشکلات مختلف زیست محیطی کار می‌کردم.

عسل بصیر گفت: تلاش می‌کنم به عنوان یک دانشجوی هنر در این زمینه نقشی داشته باشم و پیام و اعتراض خود را عنوان کنم. البته برای این کار از طبیعت الهام گرفتم. مثلا تغییر رنگ‌های برگ‌ها در پاییز و رویش دوباره آنها برایم بسیار الهام‌بخش است.

او در پایان با بیان اینکه برداشت از آثار او آزاد است گفت: در این نمایشگاه کاملا بستگی به این دارد که از کجا شروع کنید به دیدن تابلوها. سعی کردم در هر یک از این 10 اثر، به یکی از مشکلات محیط زیستی بپردازم. البته قصد ندارم به کسی امید بدهم و در این نمایشگاه فقط خواستم مسائل را به نمایش بگذارم.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =