درمانی تازه برای سرطان در شیراز، ۱۰ برابر اثرگذارتر از شیمی‌درمانی

«خبرجنوب» نوشت: فلوشیپ جراحی سرطان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انجام روش های جدید اثربخشی 10 برابری داروی شیمی درمانی در شیراز برای اولین بار در کشور خبر داد.

دكتر مجيد اكرمي گفت: اين روش هاي درماني تا پايان امسال براي درمان بهتر انواع سرطان پوست و برخي سرطان هاي ارگان هاي داخلي در شيراز انجام مي گردد به طوري كه همزمان با داروي شيمي درماني وريدي جريان الكتريكي با الكترودهاي مخصوص به داخل تومور وارد مي شود و تاثير دارو را به 10 برابر مي رساند.

وي افزود: در حال حاضر برخي روش هاي جديد جراحي سرطان كه در كشورهاي همجوار هم انجام نمي شود در بيمارستان شهيد فقيهي به بيماران ارايه مي گردد؛ عمل همراه با روش جراحي سايتو ريواكشن نيز براي درمان تومورهاي منتشر شده در داخل شكم از جمله تومورهاي روده بزرگ،‌ تخمدان و معده از 2 سال پيش در دانشگاه علوم پزشكي شيراز قابل انجام است.

دكتر اكرمي يادآور شد: جراحي ياد شده بسيار پيشرفته و پيچيده است و عوارض شيمي درماني معمول را ندارد، علاوه بر اين اثر آن بر تومورهاي داخل شكم چندين برابر شيمي درماني معمول بوده و درمان را اثر پذير تر مي كند.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: پرتو درماني حين عمل جراحي سرطان نيز از ديگر فعاليت هايي است كه تاكنون بيش از 400 بيمار را در بيمارستان شهيد فقيهي شيراز حين عمل، تحت درمان قرار داده و اين ميزان حتي در بين كشورهاي منطقه هم قابل توجه است.

خيرين براي افزايش تخت هاي جراحي سرطان كمك كنند
اين فلوشيپ جراحي سرطان دانشگاه علوم پزشكي شيراز ادامه داد: باتوجه به روند افزايشي بروز سرطان در استان افزايش تخت هاي آي سي يو و بستري بخش جراحي سرطان دانشگاه علوم پزشكي شيراز و به خصوص بيمارستان شهيد فقيهي ضروري است و در اين زمينه از خيرين نيز خواستار همكاري هستيم.

دكتر اكرمي يادآور شد: علاوه بر اين راه اندازي بخش پشتيبان براي بيماران لاعلاج دچار سرطان نيز ضروري است تا تخت هاي بستري توسط آن ها اشغال نشود و به تعداد بيشتري در مراكز دولتي بتوان خدمت ارايه داد.

وي گفت: از مردم خواستاريم در صورت مشاهده علايم احتمالي سرطان به مراكز پيشگيري و تشخيص استان مراجعه كنند تا در صورت لزوم به بيمارستان شهيد فقيهي ارجاع داده شوند.

دكتر اكرمي يادآور شد: سال گذشته بيش از 7 هزار مورد جديد سرطان در فارس شناسايي شده و اگر چه روند بروز اين بيماري افزايشي است اما در اين باره ايران از متوسط كشورهاي دنيا هم پايين تر بوده. به كنترل سرطان اميدواريم و بايد بگوييم كه سونامي سرطان در كشور مطرح نمي باشد.

اين فلوشيپ جراحي سرطان گفت: طبق آخرين آمارها سرطان سينه در زنان و سرطان هاي معده و پروستات در مردان شايع ترين انواع اين بيماري در فارس بوده و كشنده ترين نوع نيز سرطان معده گزارش شده است.

دكتر اكرمي افزود: علايمي مانند كاهش شديد وزن (بيش از 10 درصد وزن بدن بدون علت طي 2 ماه)، ‌كاهش شديد اشتها، خون ريزي غير عادي از هر قسمت بدن، ‌احساس توده و سختي در هر نقطه از بدن و از جمله در سينه زنان و تغيير رنگ پوست از علایمي است كه به دليل احتمال بروز سرطان بايد نسبت به آن حساس بود و به پزشك مراجعه كرد.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شيراز يادآور شد: شيراز از نظر درمان سرطان با روش هاي جديد پيشرفت بسياري كرده و از 5 سال پيش تا كنون 7 فوق تخصص جراحي سرطان در شيراز دانش آموخته شده اند به طوري كه بخش جراحي سرطان دانشگاه علوم پزشكي شيراز 4 عضو هيات علمي دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =