۰ نفر
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰

محمدحسین فرهنگی *

جامعه با چشم انداز روشن و مثبت، امیدوار می شود. این چشم انداز را نیز مسئولان و دستگاه های مختلف به طور بخشی و عمومی می توانند ایجاد کنند. ما در خلاء نیستیم. وقتی آن طور که باید به اولویت ها و نیازهای جامعه پرداخته نمی شود، مخالفانی در داخل و خارج کشور وجود دارند که سعی خواهند کرد، از این مسئله به عنوان امر غالب برای تبلیغ یأس و ناامیدی در جامعه بهره برداری کنند لذا مهمترین نیاز ضروری در مقطع کنونی کشور گشودن فضاهای روشن در مقابل چشمان مردم است. نیل به این مقصود با برنامه ریزی های روشن و حساب شده قابلیت تحقق دارد.

البته برای برچیدن بسترهای یأس و ناامیدی باید کلان‌نگر بود و کاری به خواسته های جریان های اصولگرا و اصلاح طلب نداشت. دولت فارغ از گرایش سیاسی مسیری را طی کند و مثال های عینی امیدوارانه برای مردم بیاورد. صرف اینکه گفته شود خیلی کارها انجام شده، کافی نیست بلکه باید در حوزه های مختلف همچون اشتغال، معیشت، فرهنگ و غیره گام های مثبت بردارد؛ به طوری که جامعه احساس کند پاسخ نیازهایش را در آینده می گیرد. این امر با بروکراسی های عادی اداری قابل مدیریت نیست بلکه باید به سمتی حرکت کرد که دیدگاه و چشم انداز مفیدی را مقابل چشمانی که دچار احساس منفی شده به تصویر بکشد.

البته برای برچیدن زمینه های ناامیدی فقط نباید محدود به دولت بود، بلکه جناح های سیاسی هم باید همین مسیر را پی بگیرند و به جای بحث های بی حاصل به سمت پاسخگویی به نیازها و اولویت های واقعی جامعه حرکت کنند. به عبارت دیگر از طرح شعارهای بی نتیجه و بی خاصیت با هدف تأثیرگذاری در حوزه سیاسی پرهیز کنند و تنها هدف و رویکردشان این باشد که کارآمدی‌های خود را نشان دهند. اما اگر جناح های سیاسی به سمت بحث و درگیری های بی فایده بروند، باعث بی اعتمادی در جامعه می شوند که به نفع هیچ کدام از جریان های سیاسی نخواهد بود چراکه یأس و ناامیدی را در جامعه بیشتر می کند.

* عضو پیشین هیأت رئیسه مجلس دهم

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =