گیل خبر نوشت: صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۴ خرداد ماه ۹۷، جلسه رسیدگی به اتهامات مطروحه به «ف.ن»که به اتهام ارتکاب به ۸ فقره قتل به همراه ارتکاب سرقت طلاجات و همچنین مثله کردن مقتولین و غیره بازداشت شده بود تشکیل شد.

این جلسه با حضور متهمین ردیف اول و ردیف دوم و همچنین اولیای دم مقتولین و وکلای طرفین برگزار شد. اتهامات وارده با همدستی همسر قاتل خانم «ل.گ» بوده که به اتهام معاونت در قتل و فروش مال مسروقه و تسهیل در ارتکاب جرم همچنین مساعدت در خلاصی متهم ف.ن از محاکمه و مجازات از طریق مخفی نمودن ادله متهم ردیف اول و غیره در جایگاه متهم قرار گرفته بود.

در این جلسه کیفرخواست متهمین ردیف اول و دوم این پرونده قرائت شد.

بنا بر متن کیفرخواست متهم ردیف اول در اعترافات خود به طلاق همسر اول خود به دلیل ارتباطات نامتعارف و مشکلات مالی بسیار زیاد اشاره کرد. در ادامه کیفرخواست آمده است: همسر اول وی خانم «ع.پ» نیز در تایید این سخنان گفته است: سال ۸۱ با ف.ن ازدواج کردم. سال ۸۵ او یک نامه نوشت و همه ی ما را ترک کرد. در اواخر این دوران او کمتر به خانه می آمد و برخی مواقع چاقو به پای خود می بست. سرانجام در تاریخ ۵ اسفند ۹۵ با نوشتن نامه ای ما را ترک کرد.

در کلیات نامه چنین آمده است: این نامه را می نویسم تا همه بدانند همسرم در این قضایا هیچ نقشی نداشته. همچنین از تمام کسانی که مورد آزار و اذیت من قرار گرفته اند طلب حلالیت میکنم. از دخترم هم بابت خدشه ای که بر زندگیش وارد شده شرمسارم. تصمیم گرفتم تمام کسانی که در ویرانی زندگی من نقش داشته و همسرم را از من دور کرده اند انتقام بگیرم و سپس خودکشی کرده یا خودم را به پلیس معرفی نمایم.

اولین قتل وی مربوط حدود ۸ سال پیش بوده و وی که در قالب راننده مسافرکش با مقتولین ارتباط برقرار می کرد، با همدستی همسر دوم خود شروع به جلب اعتماد مقتولین و سپس اقدام به قتل و سرقت طلاجات آنها می نمود. برخی از مقتولین را با ترفند ایجاد اشتغال و برخی را به بهانه کمک مالی به ایشان به صورت کار خیر اغفال می نمود.

یکی از زنانی که بعد از دستگیری متهمین به اداره آگاهی مراجه کرده و جرئیاتی را گزارش کرده گفت: من نیز به بهانه کار در منزل و نگهداری از فرزند این زوج اغفال شده بودم.همسر قاتل زنی خوش صحبت و پیگیر بود.در نهایت روزی به بهانه رفتن به یک مهمانی فاخر من را دعوت کرده اما من که به نوع رفتار آنها مشکوک بودم بدون هیچ زیورآلات و طلاجات قیمتی در محل حاضر شدم که مورد اعتراض آنها قرار گرفتم.در نهایت نیز با دلخوری از ماشن پیاده شدم و دیگر ارتباطی با این زوج نداشتم.

شخصی دیگر نیز که آرایشگاه زنانه ای داشته و از موارد نجات یافته از دست این زوج بود اظهاراتی این چنین مطرح نمود و از نقش همسر قاتل در جلب رضایت و ارتباط و کشاندن مقتولین به خانه قاتل پرده برداشت.

در اعترافات متهم ردیف اول آمده است: اولین مقتول خانم م.ع بود که پس از نزدیک شدن و جلب اعتماد وی از او تقاضای مقداری پول یا طلا کردم که مقتول با پوزخندی درخواست مرا رد کرد. من نیز به دلیل نیاز مالی و همچنین ظن ارتباطات نا متعارف وی، او را به قتل رساندم و طلاهای او را نیز برداشته و پس از مثله کردن وی،جسد را در مکانی خارج از شهر رها کردم.۳ مورد آخر را به خاطر کینه توزی و انتقام جویی کشتم البته بحث پول و طلا هم بود.

اداره آگاهی استان پس از چندین اقدام به قتل مشابه، جنسیت یکسان مقتولین و اقدام به سرقت از ایشان پرونده را یک سری قتل زنجیره ای اعلام کرد. همچنین رد یابی خطوط تلفن همراه مقتولین و بررسی تماس های آنها نشان از وقوع این اتفاقات در نزدیکی محله سراوان در آزاد راه رشت-تهران داشت.

متهم ردیف اول به ارتکاب تمامی قتل ها اعتراف کرده که جسد ۲ مقتول هنوز پیدا نشده است. همچنین نحوه ی قتل ها تقریبا مشابه بوده و همگی مقتولین به صورت مثله شده در مکانهای مختلف در اطراف شهر و رودخانه ها رها شده بودند. دومین قتل وی نیز با تدفین مقتول در طویله خانه پدری قاتل مسکوت مانده بود.

در ادامه کیفرخواست متهم آمده است؛ متهم ردیف دوم که همسر وی نیز هست در اظهارات خود چنین تشریح کرد: اواخر سال ۹۵ بود که متوجه مثله کردن یک زن توسط همسرم در حمام خانه شدم. همسرم اعتراف کرد که قبل از ازدواج با من نیز مرتکب ۴ فقره قتل شده. وی افزود: همسرم یک روز مرا به جاده زنجان-طارم برد و در محلی که به گفته او یکی از اجساد را در آنجا رها کرده بود مرا تهدید به سکوت و همدستی نمود. او همچنین مرا با جان فرزند کوچکم تهدید می کرد. من تنها به فروش طلاها و خرید سیم کارت بدون نام و گوشی از محله خواهر امام اقدام نمودم. مجموعا چند النگو، یک دستبند و یک زنجیر و پلاک را برای فروش به بازار بردم و فروختم. حتی روزی همسرم از من خواست تا یکی از زنانی که به خانه ما آمده بود را بکشم اما من از این کار سر باز زده و با ترفندی آن زن را از خانه درو کردم.

در نهایت با پیگیری تیم اداره آگاهی و با شکایت اولیاء دم مقتولین، قاتل زنجیره ای و همسر و همدست وی در اوایل سال ۹۶ به دام قانون افتادند. آنها پس از تفهیم اتهام به تمامی جرائم خود اعتراف نموده و طول روند دادرسی نیز در زندان به سر می برند.

شایان ذکر است در بررسی های صورت گرفته توسط پزشک قانونی هیچ اختلال یا جنون روانی در متهمین ذکر نشده است.

جلسه بعدی دادگاه روز پنجشنبه مورخ ۳۱ خرداد ۹۷ تشکیل می شود که با دادرسی شکایات اولیاء دم و دفاع متهمین و در نهایت صدور حکم دادگاه همراه خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =