۰ نفر
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۳

بودجه صداوسیما در سال ۹۷ بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان از بیت‌المال است، و این جدای درآمد مشابه این عدد از طریق اداره بازرگانی است!

۲۲ شبکه و یک سریال
ماه رمضان امسال، سازمان صداوسیما، به لطف نقی معمولی و تکرار اندر تکرار پایتخت‌هایش از شبکه نسیم و آی‌فیلم و شبکه یک، توانست مخاطب نوروزی این سریال پرطرفدار را در خردادماه نیز حفظ کند! البته امسال تلویزیون ۳ مجموعه نمایشی برای رمضان مردم تدارک دیده بود که شکر خدا غیر از سریال شبکه سه، باقی اصلا دیده نشد که کسی بخواهد نقد کند و خوب و بدش را شرح دهد!

سحرهای دورهمی
در خصوص برنامه سحر ماه رمضان هم امسال مدیریت سازمان و شورای معارف سیما سنگ تمام گذاشتند و غیر از شبکه پویا که شاهکاری(!) بود در نوع خودش -مجری جذاب، آیتم‌های شیرین و افزایش انگیزه‌های روزه‌داری در نوجوانان- شبکه اول و دوم هم برنامه زنده داشتند که دست بر قضا شبکه دو بهتر از شبکه یک بود. در شبکه یک هر بخش از برنامه یک مجری داشت، بخش مذهبی، بخش ادبیات، بخش معرفی بخش‌های برنامه، بخش سخنرانی و... و چون استودیو بزرگ نبود به حضور ۳ نفره روی آنتن زنده اکتفا کرده بودند!

یک چشم پادشاه است
وقتی تلویزیون هیچ برنامه‌ای ندارد و ۲۲ شبکه را زیر و رو کنی، یک نقی معمولی می‌بینی و یک حاج رسول از نوع تولایی، باید هم وقتی خندوانه شروع می‌شود حتی ۳ شب در هفته، حتی ضعیف و تکراری، باز هم محبوب شود و مردم آن را ببینند. (فاتحه برای سازمان فراموش نشود)

مدیر خنده‌دار
اعتراض کارگردان سریال «رهایم نکن» به سانسور بخش‌هایی از این سریال با واکنش خنده‌دار مدیر یکی از بخش‌های شبکه ۳ روبرو شد، آن‌جا که توجیه فرموده بود «تلخی این سکانس زیاد بود و نمی‌خواستیم هنگام افطار مردم را خیلی اذیت کنیم». کاش روابط عمومی صداوسیما به مدیرانش تذکر می‌داد اگر سکوت کنند، کسی به آنها نمی گوید زبان ندارند و یا حقوق‌شان حلال نیست. برادر عزیز! سریال‌های رمضانی امسال، همگی لبریز از غم و غصه و آه و اشک و دزدی و کلاهبرداری و مرگ و سکته و....بود، آن‌وقت می‌فرمایید نمی‌خواستیم افطار مردم تلخ شود!

آمار مفت!
حرف از روابط عمومی شد، یاد نظرسنجی‌های تخیلی سازمان صداوسیما افتادم که همیشه در اوج انتقادها و اعتراض‌ها، آمار فوق‌العاده رضایت مردم از برنامه‌ها را اعلام می‌کند، مثل همین امسال که روابط عمومی سازمان، از رضایت بالای ۸۰ درصدی مردم از سریال‌ها و برنامه‌ها خبر داد... به قول برخی از طرفداران تیم خوب تراکتور: حتی بالای صد درصد!

نون که داره!
ماه رمضان برای هرکسی آب نداشته باشد برای تلویزیون خوب نان دارد! هر شبکه، یک سازمان و نهادی را به مشارکت می‌طلبد -همان تیغ زدن!- و یک گوشه‌ای از تهران را می‌گیرد و... بالاخره زندگی خرج دارد و مجری‌های تلویزیون هم دل بستند به همین ایام مناسبتی! علی برکت‌الله

بودجه بیت‌المال
حالا ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه بیت‌المال به‌علاوه حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان هم پول آگهی‌های رسانه ملی را در ذهن داشته باشید، به نظر شما این عدد، برای مردم و ساعات مختلف زندگی‌شان، درست هزینه می‌شود؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    0 0
    فقط 1000 میلیاردش خرج تعمیر و نگهداری لوازم سانسور فوتبال و والیبال میشه،
  • منوچ IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    0 0
    جالب است که برای جام جهانی چندین و چند نفر را می فرستند روسیه و آن وقت موقع گزارش تصویری از مسابقه و حواشی آن ، فقط مردم باید نظاره گر کله گزارشگر و آسمان کم رنگ روسیه بود. خب شما که نمی توانید از مردم گزارش تهیه کنید نروید و این همه هزینه به کشور تحمیل نکنید و از استودیو حرفها را بزنید و از تصاویر کانالهای دیگر میکس کنید و پخش کنید. واقعاً مسخره مردم کرده صدا و سیمای میلی
  • جعفر رجبی A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    0 0
    بخور بخوره،وای به حال حق الناس کنندگان.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    1 0
    من که تلویزیون تماشا نمی کنم و راضی هم نیستم که سهم من از بیت المال صرف ارتزاق عده ای بیسواد شود. بالاخره یک روز باید جواب این پولهایی که از مردم گرفتند و در ازای آن هیچ ندادند را بدهند. اگر اسم این کم فروشی نیست دیگه من نمی دونم. فقط حواله شون می دم به خدا.
  • بی نام DE ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
    0 0
    آقای حدادی برای دومین بار ازت خوشم آمد