۴ نفر
۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۴
عنکبوت‌های شتری در خاورمیانه

سیناپرس نوشت: عنکبوت‌های شتری پس از رشد طولی برابر با ۱۵٫۲۴ سانتی متر پیدا می‌کنند که شاید زیاد هم بزرگ به نظر نیاید اما باز هم به مراتب فراتر از اندازه موجودات هم رده‌شان است.

 

این عنکبوت همچون انواع عادی‌شان به گروه تنندگان تعلق دارند اما در رسته‌ای کاملاً متفاوت جای گرفته‌اند. علت نام‌گذاری آن‌ها هم این است که نوعی کوهان یا برآمدگی در قسمت پشت خود دارند و بنابر برخی باورهای غلط از شکم شتر تغذیه می‌کنند و به همین خاطر است که اکثراً آن‌ها را عنکبوت‌های شتری می‌خوانند.


این تننده همچنین به خاطر سرعت‌بالای حرکتش عقرب بادی نیز خوانده می‌شود و آرواره‌های آن در حدود یک‌سوم طول بدنش است و به همین خاطر می‌تواند همچون جوندگان طعمه‌ها را تکه و پار کند.


البته دهان و آرواره‌های عنکبوت‌های شتری به‌مراتب بزرگ‌تر و خطرناک‌تر از چیزی  است که در رتیل‌ها می‌یابید. عنکبوت‌های شتری همچون رتیل دارای یک جفت فک هستند که هرکدام از آن‌ها شکلی شبیه به قیچی با دوتیغه دندانه‌دار دارند و ماهیچه‌هایی قدرتمند انرژی لازم برای حرکتشان را تأمین می‌کنند اما آرواره‌های این عنکبوت چندان هم قدرتمند نیستند و در عوض مانورپذیری خوبی دارند. آن‌ها حتی یک قطره سم هم در بدنشان ندارند.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =