افشاگری‌های کارمند سابق کاخ سفید هم‌چنان ادامه دارد و زوایای بیشتری از خلق و خوی ترامپ منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته آسوشیتد پرس افشاگری کارمند کاخ سفید را منتشر کرد که بخشی از آن به نژاد پرست بودن ترامپ اذعان داشت. (اینجا)

در همین حال وب سایت پایگاه خبری هیل نوشته است: مشاور سابق ترامپ در کتاب جدیدی تحت عنوان «روانی: حکایت یک کارمند داخلی از کاخ سفید ترامپ» این اظهارات را مطرح کرد. بر اساس گزیده‌ بدست آمده از این کتاب، که روز شنبه در مجله اسلیت منتشر شد، ترامپ قصد داشته است در مراسم تحلیف ریاست جمهوری روی کتاب «هنر معامله»، از نوشته‌های خودش، سوگند یاد کند.

نیومن در این کتاب نوشت: «او از من پرسید: نظرت درباره اینکه من روی کتاب هنر معامله سوگند بخورم چیه؟»

زمانی که نیومن به ترامپ درباره شکستن سنت سوگند ریاست جمهوری می‌پرسد، ترامپ در پاسخ او گفته هنر معامله یک کتاب پرفروش است.

همچنین بر اساس مطالب ذکر شده در کتاب نیومن، ترامپ در این باره گفته این کتاب بزرگترین کتاب تجاری در تمامی دوران است. این کتاب نشان می‌دهد که من چگونه معاملات بزرگی برای این کشور انجام داده‌ام.  نیومن در کتاب خود نوشته است: ترامپ این نظرات را به شوخی مطرح کرد اما من کاملا می‌دانستم ترامپ در واقع بسیار جدی است.

مانیگالت نیومن بیش از یک دهه است ترامپ را می شناسد و یکی از پردرآمدترین جایگاه ها را در وست وینگ (بال غربی) به مدت یک سال در اختیار داشته و شغلش را دستیار رئیس جمهور قرار داده بودند.

او در کتابش می نویسد: "همه آن چیزی که باید به خاطر داشته باشیم این است که ترامپ عاشق نفرت و تنفر است. او از انتقاد و تهمت انرژی می گیرد و در سردرگمی و هرج و مرج خرسند می شود."

نیومن

نیومن می گوید: "در ابتدای سال 2017، مایکل کوهن وکیل شخصی وقت ترامپ را برای دیداری با او در اووال آفیس همراهی کردم. هنگامی که کوهن داشت از دفتر خارج می شد با چشم خودم دیدم که ترامپ دارد چیزی را می جود." یکی دیگر از مقام های کاخ سفید تایید کرد مانیگالت نیومن، کوهن را به کاخ سفید آورد اما چیزی نگذشت که برای این کار سرزنش شد.

او در کتابش نوشت: "من دیدم یادداشتی را داخل دهانش گذاشت. از آنجا که ترامپ اصلا وسواس داشت و از میکروب و آلودگی می ترسید، من از دیدن اینکه او دارد کاغذی را می جود و می بلعد شوکه شدم. باید چیز خیلی خیلی حساس باشد."ترامپ به همراهی تونی شوارتس در سال 1987 کتاب هنر معامله را برای نشان دادن بخشی از خاطرات و توصیه‌های کسب و کاری خود نوشت. شوارتس که به یکی از منتقدان جدی ترامپ تبدیل شده اوایل امسال و پس از لاف‌زنی‌های ترامپ درباره مهارت نویسندگی‌اش در توئیتر خود نوشت: ترامپ نمی‌تواند یک کتاب بخواند چه برسد به اینکه یک کتاب بنویسد.

کتاب جدید مشاور سابق کاخ سفید همچنین دربرگیرنده مطالب بی‌شماری از دوران کاری او در کاخ سفید ترامپ است. نیومن پیش از آنکه در ماه دسامبر از طرف جان کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید از سمت خود برکنار شود، در سمت اداره کننده ارتباطات دفتر روابط عمومی رئیس جمهور آمریکا مشغول بکار بود. نیومن کلی را متهم به اخراج خود کرد؛ زیرا او در حال دستیابی به یک صوت از ترامپ بوده که در آن اظهارات نژادپرستی داشته است. همچنین در کتاب نیومن این موضوع مطرح شده که کمپین ترامپ به او یک قرارداد ماهانه 15 هزار دلاری پیشنهاد داده‌اند تا درباره زمان حضور خود در کاخ سفید سکوت کند.

ترامپ با انتقاد از اظهارات اخیر دستیار سابق خود، او را فردی بی‌اعتبار نامید.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه با رد ادعاهای مطرح شده در کتاب نیومن اعلام کرد: کارمند بدخلق سابق کاخ سفید تلاش می‌کند با طرح حملات دورغین علیه رئیس جمهور منتفع گردد.

واکنش ترامپ: او یک انسان پست و حقیر است

در همین حال دونالد ترامپ روز گذشته (شنبه) در واکنش به اظهارات مشاور سابق خود در نیوجرسی اعلام کرد اوماروسا مانیگو یک انسان «حقیر» است. ترامپ در پاسخ به پرسش یک خبرنگار که از او پرسیده بود نظرش درباره اظهارات جدید اوماروسا چیست، گفت: او یک انسان حقیر است.

این نخستن حمله لفظی دونالد ترامپ به اوماروسا مانیگو محسوب می شود که هم اکنون تور مطبوعاتی خود را برای معرفی کتاب جدیدش آغاز کرده است.
 
اوماروسا در حالی به خاطر انتشار این کتاب جنجالی مورد حمله لفظی دونالد ترامپ قرار گرفته است که پیشتر از جمله مشاوران ارشد دولت ترامپ محسوب می شد. وی حتی مراسم عروسی خود رادر هتل مجلل ترامپ برگزار کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =