روزنامه جوان نوشت:موضع‌گیری وزیر خارجه در مصاحبه با خبرنگاری امریکایی که برای بالاترین مقام دیپلماتیک کشور عادی و معمول است، باعث شد تا سخنگوی شورای نگهبان از او تشکر کند. شاید چون ظریف را کمتر اینگونه دیده‌ایم.

عباسعلي كدخدايي، عضو حقوقدان و سخنگوي شوراي نگهبان با انتشار فيلمي از گفت‌وگوي محمدجواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان با يك خبرنگار امريكايي، از ظريف به دليل «دفاع از انتخابات در ايران» تشكر كرد. ظريف در اين گفت‌وگو، در پاسخ به تلاش خبرنگار امريكايي براي القاي تقلبي بودن انتخابات در ايران و رقابتي نبودن آن، تأکيد مي‌كند كه «مردم ۱۰ ساعت در صف‌هاي رأي نمي‌ايستند كه در يك انتخابات تقلبي شركت كنند.»

ظريف در اين گفت‌وگو همچنين با ذكر نمونه‌هايي از ‌ساز و كارهاي بررسي صلاحيت نامزدهاي رياست جمهوري در انتخابات امريكا، از ساز و كار بررسي صلاحيت نامزدها از سوي شوراي نگهبان دفاع مي‌كند.
 

ظريف در سال‌هاي اخير آنقدر مشغول برجام و دفاع از آن بوده كه اين موضوع‌گيري خوب و در عين حال عادي براي يك وزير خارجه، باعث شود توجهات به او جلب شود. رهبر انقلاب ظريف را فرد متدين و با وجدان و با احساس مسئوليت توصيف مي‌كنند و شايد برخي چه موافق و چه مخالف ظريف نخواستند اين وجه شخصيتي او ديده شود. ظريفي كه اجازه نمي‌دهد خبرنگار امريكايي انتخابات ايران را تخطئه كند حتماً مطلوب تر از ظريفي است كه در مذاكرات خارجي پاي رقيب سياسي داخلي را وسط مي‌كشد.

 

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =