معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: لوایح چهارگانه برای ایران بسیار مهم و حیاتی است، قطعا اگر تصویب و تأیید نشوند خسارت‌های غیرقابل جبرانی به کشور وارد می‌شود.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره نامه آیت الله هاشمی شاهرودی به آیت الله جنتی و تأکید بر خلاف امنیت ملی بودن تصویب و تأیید لایحه پالرمو گفت: لوایح چهارگانه صرف نظر از بحث های بین المللی، نیاز داخلی کشور است. این لوایح براساس نیازهای داخلی کشور و با هدف تقویت نهادهای داخلی همچون شورای عالی امنیت ملی، قوه قضائیه و دادگاه ها و تسهیل کار مجریان قانون، تنظیم و تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

وی بخش عمده لوایح چهارگانه را درباره موضوعات داخلی و بخشی از آنها را مربوط به بحث شفاف سازی مالی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم خواند و افزود: مرجع تشخیص مباحث امنیت ملی، شورای عالی امنیت ملی است که نسبت به کنوانسیون ها و لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم اظهارنظر کرد و با لحاظ نظر شورای عالی امنیت ملی لایحه پالرمو به مجلس شورای اسلامی رفت و در مجلس مورد تصویب قرار گرفت و به شورای نگهبان ارسال شد بنابراین دیگر نیاز به نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام نبود که اعلام کند این لوایح خلاف امنیت ملی است.

وی درباره اختلاف دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام بر سر لوایح چهارگانه در جلسه مشترک و تأثیر این مسئله بر ارسال نامه آیت الله شاهرودی به آیت الله جنتی گفت: جلسه ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره این موضوع تشکیل شد، خانم جنیدی به عنوان معاون حقوقی رئیس جمهور در آن جلسه شرکت کرد. تعدادی از اعضای مجمع تشخیص بحث هایی داشتند که خانم جنیدی توضیح داد. در هر صورت شورای نگهبان مرجع اعلام عدم مغایرت مصوبات مجلس با قانون اساسی و شرع مقدس است و شورای نگهبان هم نظرش را اعلام کرده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تأیید این مسئله که اگر لوایح چهارگانه تأیید و تبدیل به قانون نشود ایران دچار خودتحریمی می‌شود، گفت: این لوایح برای ایران بسیار مهم و حیاتی است قطعا اگر تصویب و تأیید نشوند خسارت های غیرقابل جبرانی به کشور وارد می شود. ضمنا اختلاف نظری هم بین مجلس شورای اسلامی با شورای نگهبان درباره لوایح چهارگانه نبود که بخواهد مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام نظر کند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    7 58
    دیگر به خطا رفتن تا چه حدو اندازه به والله دیگر کشور و مردم تحمل این همه راه خطا رفته را ندارد .... تا کی میخواهید این راه های خطا را میخواهید امتحان کنید هنوز از برجام نافرجام درس عبرت نگرفتید به والله از خون شهدا که نثار این انقلاب شد و از روی صبوری و شکیبایی این ملت که پای نظام سرسختانه ایستادگی و جانفشانی کردند و میکنند خجالت بکشید ...
    • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
      5 1
      برجام نبود که الان بدبخت شده بودیم.
  • دانیال A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    20 57
    مگه مجبور بودید که برین در برجام و همچین قول هایی بدین که الان بخوایم لوایحی رو امضا کنیم که همه دو به شک هستن؟ اون که برجام بود این شد، این لوایح می خوان ما رو به کجا برسونن؟
  • بی نام AT ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    27 3
    قوانین خودمون که نتیجه اش شده فساد. تو رو خدا با دنیا مراوده کنیم بلکه یه کم یاد بگیریم و یه کم خجالت بکشیم
  • بی نام A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    2 9
    اصلاح طلب .....