۰ نفر
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵

نفس گفت‌وگو، تبادل‌نظر و هم‌گرایی بین نیروهای انقلاب و جریان‌های سیاسی اعم از اصول‌گرا و اصلاح‌طلب در تحکیم پایه‌های نظام موثر است. دولت و همه جریان‌های سیاسی باید عزم خود را بر کار و تلاش برای حل مشکلات مردم و کشور بگذارند و صادقانه برای مردم مسائل را توضیح دهند. مردم وقتی صداقت را در عمل ببییند قبول می‌کنند.

حسین سبحانی‌نیا*

آن‌چه امروز مورد انتقاد جامعه است، پرخاش و هجمه گروه ها و جریان های سیاسی به یکدیگر است، به طوری که افکارعمومی تصور می کند همه دنبال جنگ قدرت هستند و هر گروهی فکر براندازی و حذف رقیبش را در سر می پروراند. حال آنکه موضوع اصلی جامعه این نیست و مردم با فشارهای اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.

بنابراین نفس گفت‌وگو، تبادل نظر و همگرایی بین نیروهای انقلاب و جریان‌های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب در تحکیم پایه‌های نظام موثر است. پرهیز واقعی سیاسیون از پرخاش، تهمت و افترا به همدیگر بازتاب مثبتی در جامعه دارد و در مردم دلگرمی ایجاد می کند. ضمن آنکه این پیام را به خارج می فرستد که اصل برای ملت ایران تأمین مصالح نظام است.

البته سلایق متنوع سیاسی می توانند نقدهای سازنده ای به هم انجام دهند اما در عین حال خروجی تبادل نظر بین آنها، ارائه راهکارهای مثبت به دست اندرکاران دستگاه های مختلف کشور خواهد بود. این جو تفاهم و تضارب افکار بین گروه ها و شخصیت ها تأثیر خیلی خوبی بر فضای داخلی جامعه و عرصه بین المللی دارد چراکه مبیّن همدیلی و همصدایی ملی و قطع امید دشمنان از نفوذ در بدنه نظام است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیأت دولت فرمودند «عزم تان به کارو تلاش باشد اگر مردم احساس کنند شما تلاش می کنید ولو نتیجه نگیرید، مردم شما را تحسین می کنند». همان طور که شاهد بودیم تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی های جام جهانی از گروهش نتوانست صعود کند اما چون مردم جدیت و تلاش بازیکنان و کادر فنی را برای نتیجه گیری دیدند، در مجموع از عملکرد تیم ملی رضایت داشتند.

دولت و همه جریان های سیاسی باید عزم خود را بر کار و تلاش برای حل مشکلات مردم و کشور بگذارند و صادقانه برای مردم مسائل را توضیح دهند. مردم وقتی صداقت را در عمل ببییند قبول می کنند. در کل تعاملات، همدلی و همصدایی سیاسی برای عبور از شرایط اقتصادی اثر مثبت می گذارد.

* فعال سیاسی اصول‌گرا

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =