۰ نفر
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

آمریکایی‌ها بدانند اگر جنگ را شروع کنند، تمام‌شدن جنگ دیگر دست آنها نخواهد بود، ثانیا شاید ضربه اول را بتوانند بزنند اما حجم، اندازه و عمق و شدت ضربه دوم را ما تعیین می‌کنیم.

منصور حقیقت‌پور*

آمریکایی‌ها با طرح احتمال وقوع جنگ می‌خواهند دل مردم ایران را خالی کنند اما رهبر معظم انقلاب با تحلیل و اطلاع دقیق از اوضاع منطقه و جهان طراحی های آنها را بر هم زد. امروز در رفتار آمریکایی ها علائم، شواهد و قرائنی دال بر حمله نظامی دیده نمی شود. آمریکایی ها باید بنشینند و فکر کنند در حمله به افغانستان و عراق چه عایدشان شد؟ این اشتباهات مکرری که برای اقدامات نظامی در سوریه انجام دادند، چه دستاوری برای شان داشت؟ دفاع از تجاوزات سعودی های خون خوار به یمن چه منفعتی برای واشنگتن رقم زد؟ اینها سئوالاتی است که دیر یا زود مقامات کاخ سفید مجبورند پاسخ دهند.

توانمندی‌های نظامی برای مانورهای قدرت خوب است، آمریکایی ها می دانند ما راهکار لازم را برای مقابله با آنها داریم. به قدر کافی آمریکایی‌ها در منطقه ما پهن شدند، البته آنها فکر می کنند این اتفاق به نفع شان است اما غافل از آن هستند که هر چقدر به ما نزدیک تر شوند با سلاح های کوچک‌تر راحت تر توانیم آنها را بزنیم. اگر آمریکایی ها درباره ایران اشتباهی مرتکب شوند، لانه‌های فسادشان در بحرین، عراق، امارات طعمه‌گاه خوبی است.

آمریکایی ها بدانند اگر جنگ را شروع کنند، تمام شدن جنگ دیگر دست آنها نخواهد بود، ثانیا شاید ضربه اول را بتوانند بزنند اما حجم، اندازه و عمق و شدت ضربه دوم را ما تعیین می کنیم بنابراین اگر عقل داشته باشند دنبال راهکار نظامی نمی روند. البته این حرف به آن معنا نیست که خصومت آمریکایی ها با ما تمام خواهد شد، در واقع ابزارشان عوض می‌شود، تانک و موشک را کنار می گذارند و دلار را سلاح می کنند. کما اینکه مشاهده می کنیم امروز آمریکایی ها با دلار به اقتصاد ایران، ترکیه و روسیه شلیک می کنند.

جنگ‌های نوین امروز آمریکا اقتصادی و فرهنگی است و با این ابزارها دل مردم کشور هدف را خالی می کنند. تحلیل مقام معظم رهبری کاملا روشنگرانه بود. آمریکایی ها دنبال جنگ نظامی نخواهند رفت. احساس می کنیم سلسله حماقت های آمریکایی ها در منطقه موجب می شود که در نهایت آنها سکه یک پول شوند. انشاءالله باید به سمتی برویم که آمریکایی ها را از منطقه اخراج کنیم، تا آنها بروند و در خانه های خودشان بنشینند.

*مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =