شرق در گزارش در باره تجمع پرحاشیه طلاب قم نوشت: روز یکشنبه، فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) که در این تجمع حضور داشته، گفته بود: «تجمع یاد‌شده به صورت کاملا خودجوش برگزار شد و پس از آن حوزه علمیه ورود کرد که وضعیت تجمع را کنترل کند که موفق به این کار نیز شد».

حجت‌الاسلام طيبي‌فر در مصاحبه با تسنیم افزود: «حوزه در مقابل برخي افرادي که قصد داشتند تجمع را به بيرون از مدرسه فيضيه هدايت کنند، مقاومت کرد و اجازه خروج از مدرسه فيضيه به آنها داده نشد».

او درباره علت سخنراني‌اش هم توضيحاتي داده بود: «سالن مدرسه فيضيه مملو از جمعيت بود که از طلاب و روحانيون سخنران جلسه نيز حضور پيدا نکرده بودند؛ بنابراین با درخواست برخي از دوستان حوزوي بنده براي اينکه شخص ديگري تريبون را در دست نگيرد و جلسه از کنترل خارج نشود، چند دقيقه‌اي سخنراني کردم تا سخنران جلسه به مراسم برسد».

طيبي‌فر با اشاره به صحبت‌هاي مطرح‌شده مبني بر اينکه سخنران جلسه از سوی او دعوت شده است، گفت: «به‌هيچ‌عنوان اين‌گونه نبوده است و بنده اين موضوع را به‌شدت تکذيب مي‌کنم».

تجمع طلاب قم

کار برخي افراد مسئله‌دار است

او درباره حواشي پلاکاردها نيز صحبت کرده و گفته بود: «در همان چند دقيقه‌اي که بنده براي پرکردن خلأ به دليل ديرآمدن سخنران صحبت کردم، اعلام کردم پلاکاردهاي غير از سخنان رهبري و مضمون سخنان رهبري در شأن جلسه طلاب و روحانيون نيست و با اصرار گفتم آنها را جمع کنيد». فرمانده تيپ 83 امام جعفر صادق(ع) بيان کرد: «با توجه به تأکيد بنده، پلاکاردهاي غير سخنان مقام معظم رهبري جمع‌آوري شد و الباقي پلاکاردها را سخنران هنگام صحبت خواندند».

طيبي‌فر افزود: «چنين تابلويي اصلا هنگام سخنراني وجود نداشت به نظر مي‌رسد يا فردي نفوذي يا شيطنت در کار بود که از يک پلاکارد خاص که بلافاصله جمع شده براي حاشيه‌سازي تصويربرداري شود». او در ادامه نوشته حاشيه‌سازی را کار افراد مسئله‌دار دانسته است: «با قاطعيت اعلام مي‌کنم اين نوشته توسط برخي افراد مسئله‌دار وارد اين جلسه شده است به اين دليل که نوشته روي دسته  تابلو دقيقا روبه‌روي دوربين قرار داده شد تا سوژه خبري شود».

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798638

برچسب‌ها