چطور اپلیکیشین‌ها می‌توانند ما را به گذشته برگردانند؟

این روزها همگام با پیشرفت تکنولوژی و غوطه ور شدن در دنیای دیجیتال، اپلیکیشن های مختلفی برای ارائه جنبه‌های مختلفی از یک ماشین تایپ در بازار ارائه شده است . این اپلیکیشین ها بیشتر روی جنبه‌های نوستالژیک ماشین‌های تایپ قدیمی و بازسازی صدا و حس تایپ کردن متمرکز شده اند. استفاده از این اپلیکیشن بسیار جالب توجه است، بطوریکه بدون اینکه تایپ کردن را سخت کند، حس زیبای نوشتن با ماشین تایپ را به کاربران القا می‌کند.

تاریخچه ماشین تایپ در ایران به شرکت مادیران بر میگردد. این شرکت  که در سال 1343 توسط محمود امیری تاسیس شده یکی از معدود شرکت های ایرانی است که  با قدمتی بیش از نیم قرن، همگام با تکنولوژی روز قدم برداشته است بطوریکه در سال 13۵۴ که این شرکت در اوج قدرتش در بازار ماشین‌های اداری است. بخش سرویس و خدمات شرکت به سرعت رشد می‌کند و آنها نه‌تنها برای اولین بار ماشین فتوکپی حرارتی شارپ را می‌آورند بلکه قدم بعدی برایشان ماشین‌های تحریر مشهور هرمس سوئیسی است.

برای غلبه بر رقبای موجود در بازار ماشین‌های تحریر دست به حرکتی انقلابی می‌زند و پس از سال ۱۹۳۸ که اولین خط استاندارد عربی- فارسی طراحی شده است، به سراغ طراحی دوباره آن می‌رود. یک خطاط صاحب قریحه پیدا می‌کند و پس از یک تلاش ناکام برای نوشتن حروف در ایران، به همراه وی راهی سوئیس می‌شوند؛ یک ماه تمام بازنویسی طول می‌کشد و در بازار موفقیتی جدید برای مادیران خلق می‌کند. چند ماه بعد آی‌بی‌ام اجازه می‌گیرد از همان خط برای تایپ توپی‌اش استفاده کند و به فونت آی‌بی‌ام مشهور می‌شود.

عبور از ماشین تایپ و رسیدن به سیستم های صوتی تصویری و دیجیتال امروزی از قبیل تلویزیون های4k و هوشمند و تبلت  برندهای  ایکس ویژن (Xvision) و تی سی ال(TCL)  شرکت مادیران در  گذر امواج تحولات اقتصادی و سیاسی در ایران  نشان از ثبات قدم و حس میهن دوستی محمود امیری  موسس این شرکت دارد.
2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785507