عده ای به دنبال جدا کردن معنویت از سیاست هستند

مهر نوشت: نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: حج جلوه‌ای از وحدت امت اسلامی و نمایشی از اقتدار عظیم جهان اسلام است.

آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا شرط قبولی اعمال است.

ضرورت بهره گیری از شخصیت اخلاقی و علمی امام رضا(ع)

وی بیان داشت: امام رضا(ع) می فرماید خداوند در قرآن دستور سه چیز را در کنار سه چیز دیگر قرار داده است و آنها شامل امر به نماز در کنار زکات، امر به شکر خداوند در کنار شکر پدر و مادر و امر به تقوا در کنار صله رحم است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت، تصریح کرد: عظمت و شخصیت اخلاقی و علمی امام رضا(ع) به حدی است که محدثان، مورخان و بزرگان در برابر حضرت سرتعظیم فرو آورده اند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه به امام رضا(ع) امام رئوف و عالم آل محمد لقب داده اند، گفت: مهم ترین ویژگی رفتاری امام رضا(ع) قاطعیت در نگهبانی و دفاع از دین و ولایت بوده است، ایشان علیرغم اوضاع پیچیده خلافت عباسی در امر دین و هدایت هرگز مصامحه و ملاحظه نمی کردند.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیز ما باید از این ویژگی امام رضا(ع) درس بگیریم و در راه مبارزه فرهنگی و معنوی، گسترش معارف اسلامی و تقویت ولایت و رهبری از آن استفاده کنیم، گفت: برخی از خطبه ها و سخنان امام رضا(ع) راجع به سبک زندگی اسلامی و خطبه دیگر ایشان در رابطه با جایگاه امامت در جامعه است.

حج جلوه وحدت امت اسلامی

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر لزوم بهره مندی از کرامات و عظمت امام رضا(ع)، تصریح کرد: ما مدیون امام رضا(ع) هستیم و در دهه کرامت با توجه به میلاد حضرت معصومه(ع)، امام رضا(ع) و احمد موسی(ع) این دهه به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده و روز بزرگداشت احمد موسی نیز به عنوان روز تکریم امامزادگان نامگذاری شده است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه اهل بیت پناهگان ما هستند و معنویت، اخلاق، رزق و روزی ما به برکت اهل بیت است، گفت: در این ایام زیارت امام رضا(ع) ولو از راه دور باید خوانده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته حج، بیان داشت: حج نمایش با شکوه از عبودیت و بندگی در برابر خدای متعال است، در حج افراد با ایمان از تمام مذاهب شرک، تجملات دنیوی، هوای نفسانی بیرون می آیند و به خدا تقرب پیدا می کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه حج جلوه ای از وحدت امت اسلامی و نمایشی از اقتدار عظیم جهان اسلام است، ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران حج به دو نکته اساسی تاکید کردند که یک آمیختگی معنویت با سیاست بود.

عده ای به دنبال جدا کردن معنویت از سیاست هستند

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز عده ای به دنبال جدا کردن معنویت از سیاست هستند، گفت: نکته دیگری که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند بحث ضرورت پیگیری برای احقاق حق مقتولان فاجعه منا و مسجد الحرام بود.

وی با تاکید بر اینکه فاجعه منا نباید فراموش شود و کمیته حقیقت یاب در این رابطه باید پیگیری کند، ادامه داد: حج جایگاه احقاق حق است و مرکز رسیدگی به مشکلات امت اسلامی است و باید به فلسفه حج توجه جدی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوم خرداد و سالروز تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون توسط حکومت پهلوی در سال ۴۳ تصریح کرد: امام(ره) علیه کاپیتولاسیون موضع گرفت و مبارزه کردند و نگذاشتند ایران زیر بار قرار دادهای ننگین برود و امروز نیز ما باید از این امر درس بگیریم، ملت ایران انقلابی است و مردم انقلابی ایران نباید زیر بار قرار دادهای ننگین برود.

ارتقای سلامت اجتماعی در جامعه

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه آن زمان قرارداد کاپیتولاسیون بوده و امروز نیز غربی ها قرار دادهایی را تدوین می کنند که معلوم نیست با چه هدف و برنامه ای هستند، گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که ضرورتی ندارد ما زیر بار قرار دادهایی برویم که دیگران آن را تنظیم کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته بهزیستی و تلاش های بهزیستی در امر سلامت اجتماعی کشور، عنوان کرد: امروز با توجه به افزایش خدمات به معلولین و اقشار نیازمند تحت پوشش شاهد ارتقای سلامت اجتماعی هستیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه کمک به معلولان، زنان بی سرپرست، بدسرپرست و ... در جلوگیری از آسیب های اجتماعی دیگر موثر خواهد بود، اظهار داشت: همچنین مشارکت مردم در رسیدگی به معلولین و نیازمندان بسیار حائز اهمیت است.

آیت الله میرعمادی همچنین بر لزوم فضاسازی مناسب، سالم سازی محیط و آماده کردن محیط ادارات و نهادها برای تردد معلولین تاکید کرد و گفت: باید با مشارکت مردم و خیرین در کاهش، کنتزل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی قدم بر داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۹ تیرماه سالروز حمله مجدد صدام و منافقین به ایران تصریح کرد: مردم و رزمندگان در این زمینه درس فراموش ناشدنی به منافقین و صدام دادند.

باید نقشه راه اقتصادی با ثبات داشته باشیم

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امروز نیز رئیس جمهور آمریکا بعد از خارج شدن از برجام می خواهد به اصطلاح خود به ایران فشار بیاورد و می گوید که به زودی ایرانی ها با من تماس می گیرند و می خواهند که دوباره مذاکره کنیم، ادامه داد: امروز ترامپ دچار همان توهمات صدام حسین شده و خیال می کند که مردم با بالا رفتن ارز و دلار و ... تحت فشار قرار می گیرند و دست بالا می برند و تسلیم می شوند، اما رئیس جمهور آمریکا بداند که این خوابش هرگز تعبیر نخواهد شد.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه مردم ایران بر مشکلات اقتصادی غلبه پیدا می کنند و از آن عبور می کنند، ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز به هیئت دولت و رئیس جمهور راهکارهای لازم را ارائه داده اند و فرمودند که اگر می خواهیم بر مشکلات غلبه کنیم باید نقشه راه اقتصادی با ثبات تهیه کنیم، بخش خصوصی تقویت شود و با متخلفان و مفسدان اقتصادی برخورد کنیم.

وی با تاکید بر پاسخ قاطع به دشمنان، اعتماد به مردم، گزارش به مردم، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و ... گفت: ما سخت ترین دوران را در هشت سال دفاع مقدس سپری کرده ایم و امروز نیز می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =