۰ نفر
۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

ایسنا نوشت: مقامات سابق دولت‌های اوباما و بوش بر تب تند احضار مترجم ترامپ در نشست هلسینکی به کنگره آب سردی ریختند و اظهار کردند که با وجود درک تمایل مقامات برای صحبت با یکی از معدود نفرات حاضر در این نشست، این اقدام به سابقه‌ای خطرناک تبدیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، دیوید مورتلاک، مدیر امور اقتصادی بین‌الملل در شورای امنیت ملی کاخ سفید در دولت باراک اوباما اظهار کرد: به همان دلایلی که باید از دیپلمات‌های خود محافظت کنیم، نگرانی‌ جدی‌ای هم درباره احضار مترجمان وجود دارد.

وی با تایید "نگرانی‌های قانونی درباره آنچه که احتمالا دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در برابر ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به آن متعهد شده"، متذکر شد که احضار یک مترجم می‌تواند مانع گفت‌وگوی آزادانه روسای جمهور با یکدیگر شود.

مورتلاک افزود: آنان در مرکز روابط دیپلماتیک قرار دارند و این اقدام نگرانی‌هایی را درباره داشتن روابط دیپلماتیک واقعی برمی‌انگیزد.

همچنین مقامات دیگر نیز اظهارکردند که به جای احضار مترجم این نشست، بهتر است قانونگذاران مقاماتی نظیر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا را به کنگره احضار کنند.

در حالی که برخی مقامات برگزاری نشست‌های خصوصی میان روسای جمهور و رهبران جهانی را حق آنان می‌دانند، گروهی در این خصوص ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند که امیدوارند این آخرین دیدار خصوصی رییس جمهور آمریکا با "دشمن" این کشور باشد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =