مهر نوشت؛ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم نقش رسانه‌ها را در حوزه امنیت اجتماعی بسیار مؤثر دانست و گفت: بیشترین و سازنده‌ترین تعامل بین رسانه‌ها و پلیس در قم برقرار بوده است.

سرهنگ مهرداد حاجی‌زاده ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه امنیت از نیازهای اساسی جامعه بشری است، افزود: امنیت اجتماعی در جامعه از بیشترین اهمیت برخوردار است زیرا بسترساز پیشرفت جوامع بشری است.

وی گفت: دشمنان برای ایجاد توقف در سرعت پیشرفت جامعه باید در حوزه اجتماعی ورود پیدا کنند بنابراین برای جلوگیری از این امر باید به صورت پیشتاز در این حوزه عمل کنیم تا جلوی هجمه‌های دشمن را بگیریم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه پلیس به عنوان حافظ و ایجاد کننده امنیت اجتماعی در جامعه باید با رسانه‌ها تعامل وسیعی داشته باشد، افزود: پخش برخی از اخبار و تیترها در رسانه‌ها ناامنی را در جامعه ایجاد می‌کند که زمینه‌ساز خدشه‌دار کردن امنیت اجتماعی است؛ بنابراین لازم است رسانه‌ها در حوزه امنیت اجتماعی از بهترین تیترها استفاده کنند.

وی با تأکید بر لزوم سیانت رسانه‌ها از اقتدار پلیس، افزود: جریان سازی رسانه‌ها در حوزه امنیت اجتماعی، پذیرش مردم را در این حوزه به همراه دارد.

برگزاری جشنواره پلیس و رسانه

حاجی‌زاده با اشاره به برگزاری جشنواره پلیس و رسانه افزود: این جشنواره تا پایان سال جاری در بخش‌های خبر، عکس، کاریکاتور، مقاله، بهترین انتقاد و پیشنهاد برگزار می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه پلیس قم در همه حوزه‌های مأموریت پاسخگوی مردم است، اضافه کرد: خوشبختانه استان قم حداقل آسیب‌ها را در حوزه رسانه داشته است که این امر در سراسر کشور بی‌نظیر است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: بر اساس آمار بیشترین و سازنده‌ترین تعامل بین رسانه‌ها و پلیس در استان قم برقرار بوده است.

وی بخش عظیمی از امنیت استان قم را مدیون اصحاب رسانه دانست و افزود: استان قم در سراسر کشور بر اساس آمار امن‌ترین و آرام بخش ترین استان از نظر زائران و مسافران بوده است.

سرهنگ حاجی‌زاده بیان کرد: در آینده نزدیک نمایشگاهی از آثار و دستاوردهای خبری در استان قم برپا می‌شود تا الگوسازی و مدل‌سازی برای استان‌های دیگر شود.

مراجعه چهار هزار و ۴۸۰ نفر به مرکز مشاوره نیروی انتظامی

وی گفت: طی دو ماه گذشته از تعداد چهار هزار و ۴۸۰ نفر به دلایل خانوادگی، اجتماعی و حقوقی به مرکز مشاوره نیروی انتظامی مراجعه کردند که این مرکز بر اساس تعداد مراجعین ۴۷ درصد افزایش ارائه خدمات داشته است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: از تعداد پنج هزار و ۱۸ پرونده دارای شاکی و متشاکی سه هزار و ۵۶۲ پرونده به مصالحه ختم شده است که ۸۳ درصد از پرونده‌ها را تشکیل داده است.

وی بیان کرد: علاوه بر مرکز مشاوره آرامش واقع در خیابان امام خمینی(ره)، در همه کلانتری‌های استان قم نیز مراکز مشاوره دایر شده و به ارائه خدمات به مردم می‌پردازد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =