حجت‌الاسلام مهدی دانشمند به‌دلیل اعتراض به مداحان در کاشان ممنوع‌المنبر شد

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان از ممنوع المنبر شدن حجت الاسلام مهدی دانشمند در شهرستان کاشان خبرداد.

  جماران نوشت: حجت الاسلام عبدالصاحب حسینی گفت: حجت الاسلام مهدی دانشمند به دلیل توهین و جسارت به مداحان، هیئات مذهبی و روحانیت سه عنصر موثر در ترویج دین اسلام در آخرین جلسه دهه دوم محرم هیات حضرت ابوالفضل(ع) گذر نو مدرسه امام کاشان، در شهرستان کاشان ممنوع المنبر شد.

وی با اشاره به اینکه، حجت الاسلام مهدی دانشمند در این جلسه از مردم می خواهد دین خود را از مداحان و روحانیت و هیئات مذهبی نگیرند، افزود: خطا و اشتباه از هر انسانی به غیر معصوم سر می زند، اما اگر یک هیأت و یک مداح و یک روحانی تخلفی داشت نباید آن از تریبون منبر یه همه تعمیم داد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: روحانیت و سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به سخنان آقای دانشمند اعتراض خود را اعلام کردند و اما ایشان اشتباه خود را نپذیرفت و این بار در جلسه ای در شهرستان آران و بیدگل باز هم همان حرف های خود را تکرار کرد به طوری که این بار به مسؤولان و فرماندار مسؤول شورای تأمین شهرستان شکایت شد و دستور منع منبر حجت الاسلام مهدی دانشمند از سوی فرماندار و دادستان کاشان صادرشد.

به گفته وی، پلیس امنیت نیز از دو هیات مذهبی کاشان که از حجت الاسلام دانشمند دعوت کرده بودند درخواست کرد تا دعوت خود را ازایشان پس بگیرند درغیر این صورت مرکز هردو هیات درکاشان پلمپ خواهد شد،این دو هیات نیز دعوت های خود را حجت الاسلام مهدی دانشمند پس گرفتند که جای تشکر دارد.

حجت الاسلام حسینی متذکر شد: حجت الاسلام مهدی دانشمند تا اطلاع ثانونی تحت هیچ عنوانی اجازه ندارد برای هیئات مذهبی کاشان منبر داشته باشد و در صورت تخلف برخورد قاطعانه خواهد شد و در این زمینه با هیچکس تعارف نخواهیم داشت.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، ادامه داد: در وضعیتی که جامعه اسلامی ایران با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله می کند، نمی خواهیم مبلغان دین به سمت و سویی کشیده شوند که از زبان یک روحانی ساده لوح مطالب سخیفی بیان شود که سبب خشنودی دشمنان دین اسلام و تشییع شود.

برخورد جدی با مداحانی که در شبکه ماهواره ای امام حسین(ع) فعالیت دارند

حجت الاسلام حسینی در ادامه از برخورد جدی با مداحانی که در شبکه ماهواره ای امام حسین(ع) منتصب به صادق شیرازی فعالیت دارند خبر داد و افزود: شبکه ماهواره ای امام حسین(ع) منتصب به صادق شیرازی با حمایت دولت انگلیس و با هدف ایجاد اختلاف راه اندازی شده است و از برخی جلسات مذهبی که راستای اختلاف بین شیعه سنی فعایلت دارند حمایت می کند که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان شیعه انگلیسی نام برد.

وی با اشاره به اینکه شبکه های ماهواره ای متعددی وابسته به صادق شیرازی فعالیت دارند، گفت: یکی از این شبکه ها، شبکه ماهواره ای امام حسین است که در این شبکه اقدام به پخش فیلم و ویدئو سخنرانی های تنش آمیز برای اختلاف بین شیعه و سنی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، گفت: این شبکه ها با حمایت انگلیس و آمریکا و به نام شیعه انگلیسی و شیعه آمریکایی برای ایجاد نفاق و اختلاف بین مسلمانان فعالیت دارند و متأسفانه برخی از مداحان ساده لوح را فریب داده و در شبکه های ماهواره ای معاند به نام دین و اهل بیت اما بر علیه دین و اهل بیت برنامه اجرا می کنند.

وی با تأکید بر برخورد قاطعانه و جلوگیری از فعالیت مداحانی که با شبکه های ماهواره ای همکاری دارند، گفت: تا کنون به سه نفر از مداحان کاشانی که با این شبکه ها همکاری داشته اند تذکر داده شده است که در صورت تکرار از طریق مقامات قضایی و امنیتی با انها برخورد و از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

حمایت یکی از جلسات غیرقانونی از مداحی که با شبکه ماهواره ای همکاری داشت

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: اخیرا یکی از سخنرانان جلسات غیرقانونی و بدون مجوز درکاشان، مسؤولان اداره تبلیغات اسلامی کاشان را به دلیل عدم تأیید یکی از مداحانی که با شبکه ماهواره ای انگلیسی امام حسین همکاری داشته و سخنان سخیف و هتاکانه ای را به سازمان تبلیغات اسلامی نسبت داده است.

وی با ابراز تأسف از سخنان این سخنران که نویسنده کتاب و استاد دانشگاه کاشان است، گفت: سخنان این سخنران مصداق همان مثال آب به آسیاب دشمن ریختن و در راستای اهداف آمریکا و انگلیس است و خروجی های چنین استاد دانشگاهی چه کسانی می توانند باشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان تأکید کرد: این سخنران به جای اینکه سازمان تبلیغات اسلامی را که مجری اجرای فرامین رهبرمعظم انقلاب است و از کیان اسلام دفاع می کند و در مقابل خط نفاق و اختلاف ایستاده است را تشویق به ادامه فعالیت های خود کند، سازمان تبلیغات را مورد تهاجم خود قرارداده استکه نتیجه آن موفقیت عوامل انگلیسی است.


/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    502 5
    زمان پيامبر هم كفار به همديگر مي گفتند گوش هاي خود را بگيريد تا مبادا سخنان محمد مجذوبتان كند. اگر كسي داعيه اسلام و دينمداري دارد حرفش را بگويد همانطور كه خداوند گفته همه سخنان را بشنويد پس بهترينش را برگزينيد. يعني اداره تبليغات و دادستان و قاضي و ... اينها را نميدانند؟ فكر نمي كنم اين نظر را چاپ كني خبر انلاين چون فقط يه ترسويي
    • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      268 6
      دقیقا. الانم میگن تلگرام و اینستا رو ببندین
    • بی نام US ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      15 8
      دانشمند علیرغم انتقادهای درستی که می کنه ولی حرفهایی علیه اهل تسنن میزنه که می تونه جنگ مذهبی در ایران به راه بیندازه که فوق العاده خطرناکه. میگه اینها حرامزاده هستن. خودتون فکر کنین با حرفهای این آقایان و مزخرفاتی که در شبکه امام حسین علیه سنی ها گفته میشه ایران رو هم خدای نکرده تبدیل به سوریه می کنن. آمریکا و انگلیس کدومه اینها از هر دشمنی برای ایران خطرناکتر هستن. دقیقا مثل همونهایی که تو عربستان علیه شیعیان و ایرانیها حرف می زنن.
    • سیدمحمد حاتمی IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      34 0
      بسسسیار متاسفم و ناامید از این قدرت غیرقابل باور مداحان و ضعف روحانیون مستقل و منتقد
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    هر کس باب میل شما نباشد ساده لوح می نامید مثل منتظری و کروبی و حالا دانشمند
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    510 5
    حکومت ،‌حکومت مداحان است.
    • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      320 3
      حکومت حکومت مداحان حکومت است.
  • بی نام RO ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    416 3
    یکیشون حرف دل مردم رو زد سریع وادار به سکوتش میکنند
    • مصطفی A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      211 3
      کلا یا با مایی یا تو حصری تماااااااام گزینه دیگه ای نیست فعلا تیک های سبز و قرمز هر نظر گویاست که مردم چی میخان
  • سید A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    339 4
    چون حرف حق می زنه ممنوع المنبر شده ایشون واقعا بین عامه مردم خیلی محبوب هستن جزء معدود روحانیون هستن که حرف دل مردم رو می زنن
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    312 2
    والا این مداحان یه حرفایی به خورد ملت میدن که باواقعیت دوره وفقط هدفشان ایجاد گریه درشنونده هست .وهیچ سنخیتی باداستان کربلا ندارد من چند بار سخنان آقای دانشمند را شنیدم و به دلم نشست به نظر من آقای دانشمند جوانان را خوب جذب کرده و عیوب بعضی از واعظین ومداحان که بدون علم یه حرفی رامیزنند خوب بیان میکند .
    • ali am A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      186 1
      خدااییش تنها روحانی که واقعا مردم داره همین اقای دانشمند ه. جالبه چون طرف مردم رو میگیره بهش انگ ساده لوحی میزنن .
    • بی نام RO ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      124 1
      دقیقا دوست عزیز از نظر ایشان‌کسی که دنبال رانت دینی ومجیز گوئی نمیرود تا مثل ایشان‌صاحب پست ومقام وثروت شود وطرف مردم‌می ایستد ساده لوح است
  • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    259 3
    دین دستوری عاقبتی جز کفر ندارد
  • شهاب A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    231 1
    درودبراقای دانشمندشجاع.
  • مهدی A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    259 2
    این کامنت ها مشت است نمونه ای از خروار ، ببینید و عبرت بگیرید ، آقای تبلیغات اسلامی ، دادستان محترم ، مسئولین تقریبا گرامی ، دیگه وقت اون رسیده که فکری بکنید ، مخالفان شما در مردم روز به روز در حال افزایش است . چرا تصمیم به اصلاح ندارید ؟ اگر نمی توانید اصلاح شوید کنار بروید . این مردم خسته شده اند...
    • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      برو خودت رو درست کن دادستان یکی مثل خودته از کره ماه نیومده
  • محمد A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    193 2
    دقیقا تنها روحانی که حرف دل مردم رو میزنه اصلا هم نمیگه روحانی یا احمدی نزاد بلکه میگه کل حکومت مقصره واینم همه میدونن ولی باز هم سیاست خودت رو بزن به اون رو زاه رو پیش گرفتن وامید دارن که کشور درست میشه زنده باد مهدی دانشمند اینا نمیدونن ممنوع الکاری طرف رو بیشتر محبوب میکنه وذهن مردم رو کنجکاو.
  • دانشجو GB ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    201 2
    چون حرف درستی زده حضرات رنجیده خاطر شدن
  • بدون نام ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    185 2
    هر كه حرف دل مردم را زد نادان و عامل دست خارجي و........ است
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    284 1
    سعید طوسی چی اونم ممنوع التصویر شد یا نه مداحی که تفنگ به روی مردم تو جاده بکشه دیگه چه انتظاری داری
  • یا لثارات IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    5 308
    عمال آمریکایی که از اسرائیل و عربستان پول میگیرند .
    • محسن A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      250 1
      هر کس حرفی زد و به باب میل شما نبود شد امریکایی و اسرائیلی ببینید چه میگوید بعد سخن به زبان آورید شما خوب همه بد
    • بی نام TR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      186 4
      شما فقط خفه شو
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    124 1
    کی فکرش رو می کرد در دولت روحانیون یک روحانی منع بشه از سخنرانی....
  • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    142 0
    تو این مملکت هر کی حرف حق می زنه ممنوع ال یک چیزی می شه. این صراحت قرآن است که دینداری از طریق تقلید امکانپذیر نیست. آنهایی که کار ایشان را محدود کرده اند قرآن نمی خوانند و فقط آنرا برای برکت خانه سر طاقچه می گذارند. بخوانید تا بدانید که این حرفها در قرآن زده شده.
  • ناشناس IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    125 0
    چیزهایی بگین که خوششان بیاد وگرنه ممنوع التصویر ممنوع الملاقات ممنوع .... می شوید. انتقاد می کنین باید فقط مثبت باشه همین که گفتند ...
  • بی نام RO ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    128 0
    متاسفانه مداح ها همه جا هستن و یک مافیای قدرت دارن و در امور مملکت دخالت کرده و مردم را به نادرستی هدایت میکنن کسی هم جلو شون را نمیگیره
  • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    135 0
    ممنوع المنبر شده ممنوع الصندلی نشده که. سخنرانی هاشو بره رو صندلی انجام بده حال اینا رو هم بگیره
  • ایرانی A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    178 2
    آدم خنده اش میگیره این پاراگراف رو بخونین " به گفته وی، پلیس امنیت نیز از دو هیات مذهبی کاشان که از حجت الاسلام دانشمند دعوت کرده بودند درخواست کرد تا دعوت خود را ازایشان پس بگیرند درغیر این صورت مرکز هردو هیات درکاشان پلمپ خواهد شد،این دو هیات نیز دعوت های خود را حجت الاسلام مهدی دانشمند پس گرفتند که جای تشکر دارد." بنده خدا رو تهدید کردند بعدشم ازشون تشکر میکنن جالبه که این اقایون حکومتی میگن در ایران آزادی بیان نزدیک به 100 درصده
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    113 1
    علت ممنوع المنبر شدنش در بیت زیر نهفته است : اشعار صیقلی شده تقدیم کس نکرد گل را فدای رویش خاشاک وخس نکرد
  • علی BE ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    125 1
    " به گفته وی، پلیس امنیت نیز از دو هیات مذهبی کاشان که از حجت الاسلام دانشمند دعوت کرده بودند درخواست کرد تا دعوت خود را ازایشان پس بگیرند درغیر این صورت مرکز هردو هیات درکاشان پلمپ خواهد شد،این دو هیات نیز دعوت های خود را حجت الاسلام مهدی دانشمند پس گرفتند که جای تشکر دارد. " خخخخ تشکر چیه دیگه یارو رو زور کردن بعد تشکرم میکنن. عجب دیوونه خونه ایه نمیدونیم بخندیم گریه کنیم جیغ بزنیم چیکار کنیم تا هضم کنیم
  • علی A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    114 3
    دقیقاً تمام مشکل ما همین روحانیون و مداحانی هستند که خرافات را وارد فضای جامعه میکنند و داستان های من درآوردی را با چنان آب و تابی تعریف میکنند و بلانسبت جمع، ما رو درازگوش فرض میکنند و در اصل با این کارشون مردم را از دین گریزان میکنند چیزی که کاملاً برای جامعه ما اتفاق افتاده و روزی گریبان خودشان را خواهد گرفت.
  • ایمان A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    65 1
    باید کنترل کنندوفقط به کسانی که مدرک دکتری دارند اجازه مداحی بدهند.بیسواد اینجا مداحی می کند وفردا شب در عروسی می خواند.
  • بی نام RO ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    78 2
    دوستانی که مدام‌کارشان برخورد است در جریان باشید که مردم نه اطلاعاتشان رااز منبر میگیرند نه دینشان رااز مداحان و روحانیت. اعمال شماهم هیچ سابقه‌ای در تاریخ اسلام ندارد
  • بی نام RO ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    90 5
    آیا علی ع هم‌کسی را ممنوع المنبر میکردند؟ آیا این اسلام ساخته‌ی شمانیست؟
  • بی نام TR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    75 1
    به گفته وی، پلیس امنیت نیز از دو هیات مذهبی کاشان که از حجت الاسلام دانشمند دعوت کرده بودند درخواست کرد تا دعوت خود را ازایشان پس بگیرند درغیر این صورت مرکز هردو هیات درکاشان پلمپ خواهد شد،این دو هیات نیز دعوت های خود را حجت الاسلام مهدی دانشمند پس گرفتند که "جای تشکر دارد." یعنی اون قسمت آخر که گفته جای تشکر دارد واقعا بامزه است.
  • مهدی TR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    113 1
    یک عده قلیلی مسلمان در این مملکت باقی مانده که با این حرکات آنها را هم از دین جدا میکنند. کاش حداقل میتوانستند ظاهر را حفظ کنند. اسلامی که مداحان نشر میدهند پرمایه تر است یا اسلامی که آقای دانشمند به آن استناد میکند؟
  • بی نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    13 1
    بعد از 40 سال با شنیدن چنین اخباری باید گریست یا خندید؟؟؟؟
  • مهدی A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    11 2
    سال 77 من پا منبری آقای دانشمند بودم. یک جمله گفتند که کلا بساط نماز و مسجد و بسیج و این جور چیز ها را گذاشتم کنار. در سخنرانی در هیئت رزمندگان اسلام در اهواز حدیثی گفتند مبنی بر اینکه در دوره امام زمان انسان هزار نسل بعد از خودش را ملاقات می کند. امروز خودشان به نقطه‌ای رسیدند که من آن روز رسیدم
  • بی نام DE ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    11 1
    با حبس و حصر و ممنو ع الکلامی و تصویری و اعدام ، این افراد محبوبتر می شوند . دخو بازی در مدیریت کشور یعنی همین
  • بی نام GB ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    18 1
    حاج آقا یادت باشد که دیگر به اسب شاه نگویی یابو.
  • بی نام DE ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    12 1
    دیگه نمیشه تو این کشور به کسی اعتماد کرد وقتی با پشتواته رای ۲۴ میلیونی نتونی با مردم صادق باشی وبه ارمانهای انها پشت کنی ، دیگه باید دل به علم الهدی و صدیقی ببندیم که نگران معیشت ما شدند ؟؟؟
  • حمید RO ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    10 1
    من از اینده خودم و سرزمینم نگرانم واقعا نگران.خدایا امید فقط به خودته