چهارمین جشنواره گل نرگس سمنان برگزار می شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان گفت: چهارمین جشنواره گل نرگس سمنان، بیست و ششم بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین حمیدرضا دوست‌محمدی» امروز و در گفت و گويي افزود: این جشنواره با هدف احیاء و ترویج میراث طبیعی شهرستان سمنان با رویکرد معرفی میراث اجتماعی منطقه و قابلیت شهرستان سمنان در تولید گل نرگس، افزایش شادابی و نشاط در مردم و ... برگزار می‌شود.
وی گفت: این جشنواره از ساعت 9 صبح پنج شنبه هفته جاری از امامزاده پیر علمدار سمنان به عنوان مرکز مذهبی متصل به تاریخ اجتماعی شهرسمنان آغاز شده و با پیاده روی در طبیعت بکر و کوچه باغ‌‌های شهر سمنان و معرفی مراکز تولیدات محصولات بومی این شهر از جمله گل نرگس، ادامه پیدا می‌کند.
وی افزود: بازدید از سیستم آب پخش کن سمنان با قدمتی 700 ساله و دژ چرمنه به عنوان منطقه استقراری اولیه شهر سمنان از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.
دوست‌محمدی گفت: عرضه سوغات و صنایع دستی استان سمنان، برگزاری کارگاه زنده تولید صنایع دستی، عرضه آش و خوراک های محلی و پیاز گل نرگس، اجرای برنامه های شاد و متنوع و ... از جمله برنامه‌های این جشنواره یک روزه است.
گل نرگس به صورت خودرو در کنار جویبارها و باغات سمنان می‌روید و مورد توجه مردم محلی قرار گرفته است چنانکه گلدان‌های خاصی برای آن طراحی کرده اند تا پیازهای نرگس را در فضای مشبک آن بکارند و سرشاخه های نرگس در اندازه های مختلف از این سفال بیرون می آید.
گل نرگس سمنان دارای عطر و بوی متفاوت و منحصر به فردی نسبت به گل نرگس سایر مناطق کشور است.
گل نرگس در فصل زمستان می روید و بهترین زمان برای مشاهده نرگس زارهای سمنان اوایل زمستان تا اواسط این فصل است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =