تسنیم نوشت:مدیرکل مبارزه با بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور با اعلام اینکه پرندگان خانگی را باید از پرندگان وحشی و مهاجر دور نگه داشت، بر لزوم قرنطینه سازی پرندگان تزئینی قبل از نگهداری در منزل و اختلاط با سایر پرندگان تأکید کرد.

علیرضا اکبرشاهی  در واکنش به اینکه پرندگان خانگی نیز حامل بیماری آنفلوآنزای پرندگان قابل انتقال به انسان (سویه جدید H5N6)  هستند یا خیر اظهار کرد: پرندگانی که افراد در داخل قفس نگهداری می‌کنند با توجه به اینکه در تماس با پرندگان دیگر نیستند خطر  ابتلا به  این بیماری برای آنها وجود ندارد اما اگر در تماس با پرندگان مهاجر باشد ممکن است بیماری مشترک پرندگان را  به انسان منتقل دهد.

وی افزود: مردم در صورتی که قصد خرید پرندگان زینتی دارند آن را از مراکز عرضه مطمئن خریداری کنند و علائم بیماری آنها را قبل از خرید چک کرده و بعد به خانه ببرند.

مدیرکل مبارزه با بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشورگفت:  افراد پرندگان زینتی را که به تازگی خریداری کرده است بهتر است ابتدا به صورت جداگانه نگهداری و در واقع آنها را قرنطینه کنند و اجازه اختلاط  با پرندگان دیگر ندهند تا از سلامت آنها مطمئن شوند.

بنابراین گزارش، این سویه از ویروس آنفلوآنزای پرندگان به تازگی در حیات وحش تالاب بوجاق کیاشهر استان گیلان مشاهده شده است و قابلیت انتقال به انسان را دارد.

این سویه از ویروس آنفلوآنزای پرندگان منجر به تلفات انسانی در سال 2014 در کشور چین شده بود.

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =