صبح امروز جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان در سالن جلسات استانداری تشکیل شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، استاندار در این جلسه خبر داد: سند راهبردی مدیریت جامع خشکسالی در استان تدوین و ارائه شده است و در کشور تنها استانی هستیم چنین کاری را در این سطح شروع کرده‌ایم.

سی موسی خادمی در ادامه افزود: این سند چون تازه تدوین و ارائه شده قطعا اشکالاتی دارد اما با جمع بندی دستگاه‌های ذی‌ربط می‌توان یک سند راهبردی کامل و منسجم را تنظیم کرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه تنظیم سند راهبردی مدیریت جامع خشکسالی اقدامی لازم و ضروری است، بیان داشت: روش شناسی علمی برای دستیابی به راهبردها همچنین اولویت‌بندی آنها بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید از راهبردها به راهکارها برسیم، تصریح کرد: در این سند هدف باید مشخص شود و با هدف‌گذاری راهکارهای رسیدن به آن را مورد بررسی قرار داد.

دکتر خادمی از لرستان به عنوان معین منطقه 6 تهران در شرایط احتمالی زلزله خبر داد و گفت: یکی از تدابیری که در سطح ملی اتخاذ شده این است که تعدادی از استان‎ها را برای معین استان تهران در شرایط احتمالی زلزله تعیین کرده‌اند و بر اساس تقسیمات منطقه‌ای شهرداری تهران، لرستان پشتیبان منطقه 6 تعریف شده است.

وی ادامه داد: در این جلسه این موضوع مطرح و قرار شد برنامه‌های لازم را که اگر خدایی ناکرده حادثه‌ای پیش آمد تدوین شود تا بتوانیم به موقع حضور پیدا کرده و هر دستگاه وظایف خود را انجام دهد.

استاندار لرستان به طرح جامع مدیریت خطرپذیری اشاره کرد و با بیان اینکه کاهش خطرپذیری در واقع به ساختارها و طبیعت و ... بر می‎گردد، خاطرنشان کرد: کنترل بلایا و حوادث طبیعی از اختیار بشر خارج است اما می‎توانیم کار مقابله‎ای و آمادگی در راستای امدادرسانی و جلوگیری از خسارات احتمالی را انجام دهیم.

دکتر خادمی به اقدامات و عملکرد در حوزه مدیریت بحران استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه استان و کشور در مواجهه با حوادث طبیعی خطرپذیر است باید در حوزه زلزله و خشکسالی برنامه‌ریزی کنیم، بنابراین تنظیم سند جامع خشکسالی برای کاهش اثرات ناشی از خطرپذیری ضروری است.

 

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =