ایسنا نوشت: فرماندار سمیرم گفت: طبق اخبار موثقی که از سوی همکاران هواپیمایی آسمان دریافت شده قطعاتی از هواپیما در ارتفاعات 3600 متری مشاهده شده اما از آنجا که امکان هلی‌برد در شرایط بد جوی وجود ندارد از فردا صبح به صورت دقیق در منطقه مورد نظر جست‌وجو ادامه پیدا می‌کند.

 نصرتی در میان مردم تجمع‌کننده در مقابل بخشداری دناکوه اظهار کرد: قبول داریم که صبح امروز تا زمان سوخت‌گیری هلی‌کوپترها و حرکت آنها وقفه‌ای اتفاق افتاد و در این مدت زمان کوتاه و مناسب برای جست‌وجوی هواپیمای سانحه دیده از دست رفت اما بنده به عنوان مسئول باید پاسخگوی شما مردم و نمایندگان باشم و وظیفه من پاسخگویی به شماست.

وی افزود: امروز ارتباط بین نیروهای زمینی و هلی‌کوپترها به دلیل کمبود بی‌سیم نامناسب بود که پیش‌بینی شده است امشب تعداد بیشتری بی‌سیم به منطقه برسد تا کار عملیات جست‌وجو با هماهنگی بیشتری بین نیروهای زمینی و هوایی پیش برود. 12 تیم امدادی امروز بی‌سیم داشتند و تعدادی نیز بدون بی‌سیم در ارتفاعات به جست‌وجو پرداختند.

وی افزود: هشت پهباد از سوی سپاه و هسا (هواپیمایی کشوری) در تمام مناطق احتمالی سقوط هواپیما به پرواز درآمدند و بیش از 1500 قطعه عکس از مناطق جست‌وجو شده گرفتند که عکس‌ها اسکن شده است. ما همه عکس‌ها را به صورت دقیق بررسی می‌کنیم تا اگر کوچکترین ذره‌ای مشاهده شد به جست‌وجوی دقیق‌تر در ناحیه مورد نظر بپردازیم.

نصرتی گفت: باد شدیدی در ارتفاعات در حال وزیدن است به همین دلیل هلی‌کوپترها نمی‌توانند در منطقه احتمالی قطعات مشاهده شده هواپیمای سانحه دیده فرود بیایند بنابراین نیروها فردا صبح به آن منطقه اعزام می‌شوند.

لکه سیاه ربطی به لاشه هواپیما نداشت

استاندار اصفهان آخرین اخبار مربوط به جستجوی هواپیمای ATR را تشریح کرد.

محسن مهرعلیزاده درباره آخرین وضعیت جستجوی هواپیمای تهران - یاسوج که صبح دیروز در ارتفاعات دنا سقوط کرد، گفت: امروز یک مسیر پروازی را مشخص کردیم و کمک خلبانی که همیشه خلبان این هواپیما را همراهی می‌کرد با بالگردی پرواز کردند تا مسیر هواپیما را بار دیگر جستجو کنند و این مسیر را در بال شمالی و جنوبی ارتفاعات دنا دنبال کنند.

وی با بیان اینکه با همه جستجوها هنوز اثری از لاشه هواپیما پیدا نشده است، درباره لکه سیاهی که روی ارتفاعات دنا دیده شده بود و تصور می‌شد قسمتی از لاشه هواپیما باشد گفت: در یکی از پروازهای جستجویی لکه سیاهی را در برف‌های ارتفاعات دنا مشاهده و تصور کرده بوند که شاید این لکه یکی از بخش‌های هواپیما باشد، اما بعد از اینکه از نزدیک با دوربین و با دقت آن قسمت را مشاهده کردیم متوجه شدیم که چنین چیزی نیست. البته متاسفانه این اظهار نظر در فضای مجازی پخش شد اما هنوز هیچ چیز مبنی بر پیدا کردن شیئی از هواپیما یا پیکری از مسافران وجود ندارد و چیزی پیدا نکرده‌ایم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه به تدریج بوران در منطقه در حال شدت یافتن است،‌ ادامه داد: درصورتی که امروز جستجوها نتیجه ندهند، از صبح فردا باز هم فرصتی برای ادامه جستجوها وجود دارد و در منطقه همه امکانات اعم از هلال احمر، هوانیروز و ... بسیج شده‌اند تا بتوانیم ردی از هواپیما پیدا کنیم.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =