۰ نفر
۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
زنجان از تنش آبی فاصله گرفت

با بارش های بهمن ماه استان زنجان تا حدودی تنش آبی را پشت سر گذاشته است.

احد یاغموری، مدیر کل هواشناسی استان زنجان در این باره به خبرآنلاین گفت: میزان بارش‌ها در فصل پاییز در استان زنجان ۴۰ میلی‌متر بود که بارش بسیار کمی بوده و با خشک‌سالی شدید مواجه بودیم و انتظار داشتیم به‌صورت نرمال درمجموع در فصل پاییز ۸۶ میلی بارش در استان ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه در فصل پاییز با کاهش ۵۵ درصدی بارش‌ها در استان مواجه بودیم، ادامه داد: در بهمن‌ماه بارش‌های خوبی در استان صورت گرفت که مجموع بارش‌ها در این بازه زمانی ۷۵ میلی‌متر بوده که ۲.۵ برابر نرمال بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: در استان زنجان از اول مهرماه سال جاری تا ۳۰ بهمن‌ماه ۱۲۸ میلی بارندگی ثبت‌شده بااینکه نسبت به نرمال ۱۰ درصد کاهش دارد ولی خشک‌سالی شدید که در استان حاکم بوده رفع شده است.

یاغموری با اعلام اینکه میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ میلی افزایش دارد چراکه در سال گذشته میزان بارش‌ها در استان در این بازه زمانی ۱۱۲ میلی‌متر بود،ابراز کرد: در اسفندماه بارش نرمالی برای استان پیش‌بینی‌شده و با افزایش نسبی دما مواجه خواهیم بود که در این میان باز بحث مدیریت منابع و صرفه‌جویی باید مدنظر قرار گیرد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =