حسن خیریانپور در سیزدهمین جلسه شورای اداری استان بر لزوم پیش بینی و برنامه ریزی منسجم ستاد تسهیلات سفر در میزبانی از مسافران نوروزی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران ،معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري برپيش بيني و برنامه ريزي ستاد تسهيلات سفر در ايام نوروز وآمادگي استان مازندران در ميزباني از مسافران نوروزي تأكيد كرد و افزود: متعاقب دستور رئيس محترم جمهور و بخشنامه معاون توسعه مديريت و منابع وزارت كشور ، مديران ، فرمانداران و بخشداران استان الزام اسكان در محل خدمتي خود را دارند.
حسن خيريانپور معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري مازندران در سيزدهمين جلسه شوراي اداري استان مازندران كه به رياست مهندس اسلامي استاندار مازندران و رضيان رئيس مجمع نمايندگان استان مازندران برگزار شد ضمن عرض تسليت به مناسبت درگذشت پدر شهيدان عبوري و ابراز تأسف از جان باختن تعدادي از مردم عزيز ايران در حادثه سقوط هواپيماي تهران - ياسوج از مجموعه مديران استان براي حسن برگزاري برنامه هاي ايام ا.. دهه مبارك فجر تقدير و تشكر نمود.
ايشان با بيان مناسبت هاي ملي و مذهبي اسفند ماه به روز مهندسي و اهميت اين رشته در رعايت نظم در ساخت و ساز و پيشبرد امور اشاره كرد و گفت: به جهت تأكيدات دين اسلام به احسان و نيكوكاري مي طلبد در سالروز تأسيس كميته امداد كه با عنوان همين روز مزين شده است به اين مقوله توجه ويژه شود و همچنين برنامه ريزي هاي مناسب در هفته منابع طبيعي و روز درختكاري محقق گردد.
حسن خيريانپور به در پيش بودن سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا و روز بزرگداشت مقام زن اشاره كرد و بر اهميت انتقال ارزش هاي دفاع مقدس به قشر جوان جامعه از سوي كليه دستگاه هاي اجرايي استان در روز راهيان نور تأكيد نمود.
دبير شوراي اداري استان مازندران به سالروز فرمان حضرت امام(ره) مبني بر تشكيل بنياد شهيد انقلاب اسلامي اشاره كرد و بنا بر اهميت روز بزرگداشت شهدا خواستار توجه ويژه مديران به اين مناسبت ملي شد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري برپيش بيني و برنامه ريزي ستاد تسهيلات سفر در ايام نوروز وآمادگي استان مازندران در ميزباني از مسافران نوروزي تأكيد كرد و افزود: متعاقب دستور رئيس محترم جمهور و بخشنامه معاون توسعه مديريت و منابع وزارت كشور ، مديران ، فرمانداران و بخشداران استان الزام اسكان در محل خدمتي خود را دارند كه بايد مد نظر قرار گيرد.
دبير شوراي اداري استان به تأكيدات مهندس اسلامي استاندار مازندران اشاره كرد و گفت: در برخي از شهرستانها به ويژه شهرستانهاي جديد التأسيس برخي از ادارات شهرستاني مستقر نشده اند كه به منظور سهولت خدمت رساني به مردم در تمامي نقاط استان ، مقتضي است مديران دستگاه هاي اجرايي استان مطابق قانون تقسيمات كشوري پيش بيني هاي لازم را براي استقرار ادارات شهرستاني داشته باشند و در صورت ملاحظات قانوني با هماهنگي فرمانداريها ، نماينده اي از وضع موجود ادارات كل در محل فرمانداري به منظور تسريع و تسهيل پاسخگويي به مردم مستقر شود.
حسن خيريانپور تصريح كرد : بنا بر مصوبه هيأت وزيران ، دستگاه هاي اجرايي استان مكلفند 20 درصد برق مصرفي خود را از انرژي هاي تجديد پذير تأمين نمايند لذا ضرورت دارد اين مهم در بودجه سال 1397 دستگاه ها پيش بيني شود .
ايشان با اشاره به جايگاه وقف در فرهنگ اسلامي و اثرگذاري ويژه آن بر تعميق اين فرهنگ در ابعاد مختلف جامعه تأكيد كرد و گفت : در سال 1396 ، 100 وقف جديد در استان اتفاق افتاد و 38 ميليارد و 140 ميليون ريال در اجراي نيات مذهبي ، 12 ميليارد و 30 ميليون ريال در اجراي نيت خيريه ، 4 ميليارد و 700 ميليون ريال در اجراي نيت اجتماعي ، 2 ميليارد و 583 ميليون ريال در اجراي نيت مدارس علوم ديني و 21 ميليارد و 577 ميليون ريال نيز از محل عوائد بقاع متبركه براي امورات فرهنگي هزينه شده است و 2000 سبد كالا از محل اجراي نيات واقفين خيرانديش بين مستمندان توزيع شده است
حسن خيريانپور با اشاره به عملكرد اداره كل اوقاف و امور خيريه استان در احداث و تكميل و تعمير 50 سرويس بهداشتي در سطح بقاع متبركه گفت: 17967 ميليون ريال اعتبار براي امامزادگان و بقاع متبركه و 23595 ميليون ريال براي مساجد و 2840 ميليون ريال اعتبار براي تعمير و تجهيزات اداري تصويب شده است و نيز براي 648 موقوفات استان كه شامل 17326 رقبه مي باشد ، سند مالكيت اخذ شد.
حسن خيريانپور از برگزاري 13 جلسه شوراي اداري استان به رياست استاندار در سال 96 و برگزاري 159 جلسه شوراي اداري در شهرستانهاي استان به رياست فرمانداران خبر داد.
دبير شوراي اداري استان ضمن تشكر از حضور مردم و مسئولين استان در تشييع پيكر 12 شهيد گمنام استان مازندران در شهرستانهاي سوادكوه ، سوادكوه شمالي ، قائمشهر، بابل، محمود آباد ، ساري ، سيمرغ و عباس آباد و حضور با شكوه و گسترده مردم استان در راهپيمايي 22 بهمن ماه ، به معرفي مديران منصوب شده در فاصله دو شوراي اداري پرداخت .
در اين مراسم حسن خيريانپور با قرائت حكم انتصاب آقاي احمد حسين زادگان به عنوان سرپرست معاونت سياسي ، امنيتي و اجتماعي استانداري و خانم سميه قاسمي طوسي در سمت مديركل امور بانوان و خانواده استان مازندران به معرفي آقايان يوسفي منش به عنوان مديركل گمركات استان مازندران و هادي خنجري به عنوان فرماندار بهشهر پرداخت و از زحمات آقاي عليرضا يونسي ، خانم مريم جمشيدي ، آقايان يوسفي نژاد و سيد خالق سجادي در دوران مسئوليتشان تشكر نمود .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =