نشریه خط حزب‎الله ارگان پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‎الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب، هفت دلیل را برای غیرقابل اعتمادبودن اروپا برشمرد.

به گزارش خبرآنلاین، در گزارش این هفته‎نامه با عنوان «چرا نمی‎توان به سه کشور اروپایی اعتماد کرد؟» آمده است:

رهبر انقلاب در دیدار خود در دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه به اروپایی‌ها هم نمی‌توان اعتماد کرد فرمودند: «گفته می‌شود که برجام را می‌خواهیم با این سه کشور اروپایی ادامه بدهیم؛ من به این سه کشور هم اعتماد ندارم. من می‌گویم به اینها هم اعتماد نکنید؛ [اگر] می‌خواهید قرارداد بگذارید، تضمین به دست بیاورید -تضمین واقعی، تضمین عملی- وَالّا فردا اینها هم همان کاری را خواهند کرد که آمریکا کرد، [امّا] به یک شیوه‌ی دیگر.» شاید برای برخی این سؤال پیش بیاید که چرا نمی‌توان به اروپایی‌ها هم اعتماد کرد؟ در زیر، مبتنی بر بیانات رهبر انقلاب، چرایی این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است؟

این توطئه‌ها از دوران پیروزی انقلاب شدت گرفت

توطئه‌ی علیه دنیای اسلام و این منطقه‌ی بالخصوص، جدید نیست؛ از سال‌ها قبل... این منطقه دستخوش فشارهای فراوان قدرت‌های مستکبر بوده؛ حالا یک روز انگلیس بود، یک روز آمریکا است، یک روزی در یک دوره فرانسه بود... لکن این فشارها و این برنامه‌ریزی‌ها و این توطئه‌ها از دوران پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شدّت پیدا کرد.(۱۳۹۴/۰۵/۲۶)

می‌خواستند انقلاب را نابود کنند

می‌خواستند انقلاب را نابود کنند. آمریکا و اروپای قدرتمند... یعنی انگلیس، یعنی فرانسه، یعنی آلمان، یعنی ایتالیا... یکسره همه پشت ‌سر صدّام قرار گرفتند و هرچه توانستند به او کمک کردند.(۱۳۹۶/۱۲/۱۹) همین کشور فرانسه در وسط جنگ، پیشرفته‌ترین هواپیماها و بالگردهای خودش را داد به عراق؛ همین کشور آلمان، موادّ شیمیایی و سمّی را در اختیار رژیم صدّام گذاشت.(۱۳۹۶/۱۲/۱۹)

بازی کردن نقش پلیس بد در مذاکرات برجام

جمهوری اسلامی نسبت به فرانسه چه ستیزه‌گری‌ای کرده؟... دیدید در قضیه‌ی هسته‌ای که فرانسوی‌ها نقش پلیس بد را اجرا کردند -البتّه مدیریت برنامه با آمریکایی‌ها بود، معلوم بود لکن در قضیه‌ی هسته‌ای بدترین موضع را فرانسوی‌ها [گرفتند] - ما با فرانسوی‌ها چه‌کار کرده بودیم؟ ستیزه‌گری کرده بودیم؟(۱۳۹۵/۰۴/۱۲)

خواستند سیلی بزنند، اما سیلی سخت‌تری خوردند

یک روزی یکی از دولت‌های اروپائی نسبت به جمهوری اسلامی اظهار علاقه و ارتباط و اینها می‌کرد؛ همان دولت سر قضیه‌ی قهوه‌خانه‌ی میکونوس دادگاه تشکیل داد، مسئولین درجه‌ی یک کشور را در آن دادگاه متهم کرد! دولت‌های اروپائی با آنها همدست شدند، همه‌شان سفرای خود را از تهران فراخوانی کردند؛ اینها که یادمان نرفته. خواستند سیلی بزنند، البته سیلی سخت‌تری خوردند. ۱۶/۵/۹۰

خباثت‌ها از جانب آمریکا و سه کشور اروپایی است

طرف مقابل ما همه‌ی دنیا هم نیستند، به این هم توجّه بشود. گاهی در تعبیرات آدم می‌شنود ــ من گله هم کردم ــ از بعضی از دوستان که می‌گویند جامعه‌ی بین‌المللی! جامعه‌ی بین‌المللی را آنها می‌گویند، جامعه‌ی بین‌المللی‌ای در مقابل ما نیست؛ یک آمریکا و سه کشور اروپایی؛ همین. آنهایی که در این مسئله دارند با ملّت ایران لج‌بازی و کج‌تابی و بدعهدی و خباثت می‌کنند، یکی آمریکا است، یکی [هم] سه کشور اروپایی؛ کس دیگری در مقابل ما نیست.(۱۳۹۴/۰۱/۲۰)

اوّلین تحریم‌ها علیه ایران از طرف آمریکا و اروپا بود

اوّلین تحریم‌ها، اوّلین حمله‌ها، اوّلین خیانت‌ها، اوّلین جاسوسی‌ها، اوّلین نفوذهای امنیتی، اوّلین تهاجمات وسیع و همه‌جانبه‌ی تبلیغاتی علیه انقلاب اسلامی از طرف غربی‌ها شد دیگر؛ از طرف آمریکا و از طرف اروپا.(۱۳۹۵/۰۴/۱۲)

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776048

برچسب‌ها