گسترش برنامه ‌های آموزشی، رویکرد اصلی در کنترل و کاهش آسیب‌ های اجتماعی است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان این‌که رویکرد اصلی در کنترل و کاهش آسیب ‌های اجتماعی، گسترش آموزش ‌ها در سطوح استانی و شهرستانی است، گفت: اولویت ستاد اجتماعی و فرهنگی شورای اجتماعی کشور در سالجاری در حوزه آموزش، برگزاری آموزش و مشاوره 6 ساعته قبل از ازدواج برای زوجین است که در 4 بخش حقوقی و قضایی-مذهبی و دینی-خانواده و مهارت‌ های زندگی و مسائل بهداشتی و مراقبتی انجام می‌ شود.

به گزارش خبرآنلاین؛ مسیح‌ اله سلطانی در جلسه شورای اجتماعی استان با بیان اینکه‌ اعتیاد، طلاق، حاشیه ‌نشینی و انحرافات اخلاقی و اجتماعی، آسیب‌ های اجتماعی اولویت ‌دار ابلاغی از سوی شورای اجتماعی کشور است، اظهار کرد: بحث خشونت هم به صورت استانی در زنجان پیگیری می‌ شود.
وی افزود: کم ‌توجهی به هویت ملی، کم‌ توجهی به سبک زندگی ایرانی، نداشتن نگرش سیستمی و بلند مدت، بی ‌توجهی به آینده‌ پژوهی، به حاشیه رفتن نخبگان متعهد، متخصص، باشرافت و میهن ‌پرست، نداشتن شهامت شنیدن و دیدن آسیب ‌ها، انفعال ‌گرایی، مُزمن شدن آسیب ‌های قبلی که باعث انباشته شدن آنها شده، تغییر اقلیم و مشکلات زیست‌ محیطی و نداشتن برنامه مناسب و تداوم وضع موجود، از جمله عوامل موثر در ایجاد و تشدید آسیب‌ های اجتماعی است.
سلطانی با اشاره به آسیب ‌های اجتماعی نو پدید، یادآور شد: اعتیاد به اینترنت، جرایم اینترنتی، ازدواج سفید، طلاق سفید، ماشین خوابی، تقدس ‌زدایی از خانواده، آیین‌ های دروغین مانند شیطان‌ پرستی، گسترش سفره کوچک بازنشستگی به دلیل عدم ازدواج فرزندان، پیران جوان، جوانان سالمند، فساد و فرسودگی اجتماعی از جمله آسیب‌ های اجتماعی نوپدید هستند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه جهت کنترل و کاهش آسیب ‌های اجتماعی، 39 تفاهم ‌نامه به صورت ملی و استانی در سال 96 با دستگاه ‌های مختلف منعقد شده است، خاطر نشان کرد: 126 برنامه بر اساس این تفاهم‌ نامه‌ ها در حوزه کاهش آسیب ‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق پیش ‌بینی شده بود که برخی از آنها هم ‌اکنون نیز در حال اجرا هستند.
وی با اشاره به تخصیص اعتبارات به حوزه کنترل و کاهش آسیب ‌های اجتماعی، ابراز کرد: مبلغ 705 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و 640 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی به اجرای این برنامه ‌ها اختصاص یافت.
سلطانی با بیان اینکه‌ در مجموع مبلغ یک میلیارد و 350 میلیون تومان برای اجرای 126 برنامه طی 39 تفاهم ‌نامه تخصیص یافت، اضافه کرد: از مبلغ فوق، 200 میلیون تومان نیز جهت اجرای 62 برنامه به 12 تشکل، پرداخت شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =