بالاخره قدم‌ها برای کم شدن دود و آلودگی از تهران کم‌کم نشانه‌هایی از خود بروز می‌دهد. امروز صبح معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران میزبان خبرنگاران بود تا در توری نمادین از دوچرخه‌های هوشمند و سیستم اشتراک‌‌گذاری دوجره در شهر تهران رونمایی کند.

به گزارش خبرآنلاین، محسن پورسیدآقایی مسوول این معاونت اولین‌نفری بود که کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری را بر سر گذاشت و در میان خبرنگاران حاضر شد تا بگوید که همه‌ی تلاش‌ها برای ورود دوچرخه‌های سبک هوشمند انجام شده و به‌زودی از شهریورماه تهرانی‌ها می‌توانند از این نارنجی‌ها استفاده کنند!

او البته در کنار این خبر، یک موضوع دیگر را هم مطرح کرد: «برای استفاده‌ی زنان از دوچرخه‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه‌ی شهروندان می‌توانند به سادگی دوچرخه‌سواری کنند».
معاون حمل و نقل و ترافیک تهران، ایمان دارد که اگر احساس نشود دوچرخه‌سواری موجب شکستن برخی از حدود شود ممکن است نگرانی‌هایی ایجاد شود که خوشبختانه تاکنون همچین موضوعی مطرح نشده و همه در این طرح همراه بوده‌است.
به گفته پورآقایی، در مراحل اجرایی این طرح تاکنون هیچ محدودیت و یا مخالفتی برای استفاده‌ی زنان از دوچرخه‌ها مطرح نشده است و تاکنون همه‌ی مجوزهای لازم برای این موضوع دریافت شده است و اگر پس از این موضوعی مطرح شود ممکن است نهادهای دیگر در این مورد نظر دهند.

دوچرخه‌های هوشمند در تهران

او پیش از اینکه وارد این موضوع شود این طرح را توضیح داد و گفت: در قالب این طرح، شهروندان با نصب اپلیکشن روی تلفن همراه خود می‌توانند تقاضای خود برای دریافت دوچرخه را ثبت و با استفاده از دستگاه GPS که داخل بدنه دوچرخه نصب شده است، نزدیک‌ترین دوچرخه را انتخاب کنند.


امروز کار نمادین بار حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد تا کار اصلی این طرح با برگزاری نمایشگاه دوچرخه از 6 تا 8 شهریورماه آغاز شود. پورآقایی در مورد جزییات آن گفت: طرح دوچرخه اشتراکی با ورود 5 هزار دوچرخه به خیابان های تهران آغاز می شود هم اکنون اقدامات مربوط به تست کیفیت دوچرخه از سوی دانشگاه تربیت مدرس در حال انجام است و پس از اتمام مراحل تست، دوچرخه‌ها با همکاری سرمایه‌گذار خصوصی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند.


او با تاکید بر اینکه یکی از شروط شهرداری تهران برای اجرای این طرح، لحاظ بیمه سرنشین و رعایت تمامی مقررات ایمنی از سوی سرمایه گذار است، اظهار کرد: با در نظر گرفتن این شروط از سوی بخش خصوصی، شهرداری تهران پروانه عمومی برای اجرای طرح دوچرخه اشتراکی را صادر کرده است و معتقدیم با استقبال خوب شهروندان، در آینده بسیاری از سرمایه گذاران در این طرح مشارکت خواهند کرد.


از ابتدای شهریور دوچرخه‌سوار شوید!
همان طرحی که معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از آن حرف می‌زد در مراسم نمادین دیروز نمانیده‌ای داشت. حسین قاسمی، مجری طرح دوچرخه های اشتراکی از هزینه‌ی حدودی استفاده از دوچرخه در طرح «دوچرخه اشتراکی» صحبت کرد و گفت: بعد از حدود 5 ماه هنوز تصمیم نهایی در مورد قیمت قطعی استفاده از دوچرخه ها گرفته نشده است، اما با این وجود پیش‌بینی می‌شود که هزینه استفاده از دوچرخه برای هر 30 دقیقه، بین هزار تا هزار و 500 تومان باشد.

 

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =