۰ نفر
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: ذوالفقاری گفت:با توجه به ظرفیت تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هرارتن گوشت مرغ در کشور،مشکلی در تامین نیاز کشور وجود ندارد.

کریم ذوالفقاری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درباره دلایل گرانی قیمت مرغ در بازار بیان کرد: با توجه به آنکه در فصول مختلف نیاز متفاوت است ؛بنابراین به واسطه افزایش تقاضا،دمای بالای هوا و محدودیت در حمل و نقل، قیمت گوشت مرغ در برخی نقاط به نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است که این رقم بالایی است و مورد تایید ما نیست.

به گفته وی با عرضه روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن مرغ منجمد و ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن مرغ گرم از طریق میدان بهمن و میادین میوه و تره بار درصدد مدیریت بازار هستیم.

ذوالفقاری نرخ هر کیلو مرغ منجمد را ۶۷۵۰ و مرغ گرم ۸۱۷۵ تومان اعلام کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به جوجه ریزی مناسب واحدها، پیش بینی می شود که قیمت مرغ از دو هفته آینده کاهش یابد.

وی نرخ واقعی هر کیلو گوشت مرغ را ۸ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش ۳۰ درصدی قیمت ارز اختصاص یافته به واردات نهاده های دامی، افزایش قیمت مرغ طبیعی است و نباید انتطار داشت که مرغداران به نرخ سال گذشته مرغ تولیدی خود را در بازار عرضه کنند.

ذوالفقاری درباره آخرین اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان گفت: با وجود آنکه تا سال گذشته یکی از کشورهای صادرکننده تخم مرغ بودیم،اما همانند تمام قاره های دنیا به دلیل بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در واحدهای مرغ تخم گذار و پولت ،تولید تخم مرغ در کشور دچار آسیب شد.

وی با اشاره به اینکه 17 درصد کل تخم مرغ در استان تهران تولید می شود، افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته نیمی از واحد ها به چرخه تولید بازگشتند.

به گفته ذوالفقاری هم اکنون 5 عضو اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از واحدهای مرغداری جهت رعایت تمامی مسائل بهداشتی بازدید می کنند و تا زمانی که مرغدار موضوعات خط قرمز را رفع نکند، مجوز جوجه ریزی صادر نخواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بسیاری از واحدهای مرغداری ظرفیت محدودی داشتند که با دریافت تسهیلات توانستند ظرفیت خود را افزایش دهند و همواره انتظار می رود مابقی واحدها مجددا به چرخه تولید بازگردند.

وی درباره آخرین وضعیت عرضه دام زنده در عید قربان بیان کرد: جلسات متعددی در ستاد تنظیم بازار استان با مجموع دامپزشکی و نظام دامپزشکی و همکاران مدیریت دام سازمان برگزار شد که بدین منظور قرار شد در 60 نقطه در استان تهران میدان های اصلی عرضه دام برای روز عید قربان آماده شوند.

به گفته ذوالفقاری، در میدان های اصلی عرضه دام در روز عید قربان 50 تا 60 هزار راس دام زنده و مقداری لاشه گرم وارداتی عرضه خواهد شد.

این مقام مسئول قیمت دام زنده را تابع عرضه و تقاضا اعلام کرد و گفت: البته لاشه گرم با نرخ مصوب 33 هزار تومان در این مراکز توزیع می شود.


223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =